PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy?

  • 131. Data: 2006-10-07 22:48:46
    Temat: Re: jak ominąć ograniczenia w dostepie do poczty w pracy?
    Od: "Grzegorz Skoczylas" <g...@t...pl>

    Użytkownik "Any User" <a...@m...com> napisał w wiadomości
    news:eg8hgc$jlq$1@news2.ipartners.pl...

    | Albo straciło.
    |
    | 1. Inteligentnych trudniej upilnować przy bieżącej pracy.

    Bo myślą, i nie pozwolą się traktować jak bydło. Bo oceniają szefa i jeżeli
    są zadowoleni to dobrze pracują, ale jeżeli szef im podpadnie to potrafią mu
    się bardzo skutecznie odwzajemnić.

    | 2. Inteligentni mają ambicje iść wyżej - lepiej zatrudnić takich, którzy w
    | przyszłości nie będą w stanie zagrozić w _jakikolwiek_ sposób
    | zatrudniającemu.

    "Mierny, bierny ale wierny".

    Wiedzę, że doskonale pamiętasz to hasło. Nie sądziłem jednak, że ktokolwiek
    w dzisiejszych czasach może je brać poważnie. Wydawało mi się, że system, w
    któwym obowiązywało, dokładnie wykazał jego szkodliwość.

  • 132. Data: 2006-10-07 22:52:33
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > w dzisiejszych czasach może je brać poważnie. Wydawało mi się, że system,
    > któwym obowiązywało, dokładnie wykazał jego szkodliwość.

    Niezupełnie. Wierność zdecydowanie nie wystarczy. Natomiast przyznaję, jest
    konieczna jako jeden z elementów.

  • 133. Data: 2006-10-07 22:55:56
    Od: "Grzegorz Skoczylas" <g...@t...pl>

    |W wiadomości news:eg8b4k$3mj$1@nemesis.news.tpi.pl Grzegorz Skoczylas

    | Mocne porównanie. Nie za mocne?

    Inne najwyraźniej nie docierają. Mam nadzieję, że nie obraziłem nikogo tym
    porównaniem. Chciałem tylko wykazać, że ludzie dużo bardziej zagrożeni
    potrafili oszukiwać. Tym bardziej pracownicy zagrożeni wyrzuceniem z pracy,
    w którje panuje taka atmosfera, będą oszukiwać - jeżeli będą czuć taką
    potrzebę. A wystarczająco wiele nasłuchałem się różnych opowieści żeby nie
    mieć wątpliwości, że w takich warunkach mają przemożną chęć zrewanżowania
    się. I z całą pewnością to robią. I nikt nie jest w stanie ich upilnować.
    Zawsze znajdą sposób, żeby się odpłacić za upodlenie.

    | Padły w tej dyskusji różnego rodzaju argumenty - natury psychologicznej,
    | prawnej, statystycznej. Część wypowiedzi odesłała Any Usera do lekarza
    | specjalisty (IMO słusznie).

    Prawdę mówiąc też mi się chwilami nasuwały mocne teksty. Starałem się
    powstrzymać. Uważam, że znacznie lepiej jest dyskutować niż obrażać.

    --
    Grzegorz Skoczylas

  • 134. Data: 2006-10-07 23:45:03
    Od: "Grzegorz Skoczylas" <g...@t...pl>

    | Niezupełnie. Wierność zdecydowanie nie wystarczy. Natomiast przyznaję,
    jest
    | konieczna jako jeden z elementów.

    Do wierności, czy może raczej lojalności, nie da się nikogo zmusić. Jestem
    lojalny wobec swojej firmy bo odczuwam taką potrzebę. A odczuwam taką
    potrzebę bo uważam, że jestem w miarę uczciwie wynagradzany oraz żaden mój
    kierownik nie traktuje mnie jak przestępcę, którego cały czas trzeba
    kontrolować.

    --
    Grzegorz Skoczylas

  • 135. Data: 2006-10-08 00:08:00
    Od: "Grzegorz Skoczylas" <g...@t...pl>

    | Bo tak właśnie jest. Zużyty pracownik nadaje się do wymiany, gdyż pożytku
    | już z niego nie będzie. I to nie dlatego, że nie będzie chciał - on już po
    | prostu nie będzie w stanie...

    W USA pani prezes firmy Hawlett-Packard wyleciała z hukiem z pracy za
    inwigilowanie współpracowników (chciała wykryć źródło przecieków do prasy) i
    na dodatek zdaje się dobiera się do niej prokurator. Nawet jeżeli w Polsce
    jest to zgodne z prawem to i tak budzi spore wątpliwości etyczne.

    Kilka razy napisałeś chasła w stylu "pracownik zużywa się i nadaje do
    wymiany". Takie hasłą nie budzą żadnych wątpliwości. To jest nieetyczne.

    --
    Grzegorz Skoczylas

  • 136. Data: 2006-10-08 07:44:54
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:eg8gr3$fqa$1@nemesis.news.tpi.pl Kira

    > On tak. Ale czemu nikt inny z tej grupy?

    Nie rob z siebie jedynego sprawiedliwego. To po prostu nie ta grupa, na
    ktorej by sie rozmawialo o moralnosci/etyce. Do tego, jak nie wiem, jaki
    jest czyjs system wartosci, staram sie gadajac z nim rozpatrywac sprawe
    z punktu widzenia takich strat/korzysci, jakie ma szanse zrozumiec.

    A poza tym nie sadze, zeby potepianie Any Usera z samozwanczej ambony
    moglo dac cokolwiek poza latwo osiagnietym zadowoleniem z wlasnej
    prawosci. Z tego, co on pisze, jasno wynika, ze on tego piekielka nie
    stworzyl - sam jest pracownikiem, sam ze strachem pracuje wiele godzin
    dziennie za kase bardzo marna jak na kierownicze stanowisko i dopasowuje
    sie do regul/atmosfery panujacych w firmie. Oczywiscie fajnie by bylo,
    gdyby umial uwierzyc w swoja wartosc na rynku pracy, zostawic to zalosne
    miejsce i zobaczyc, ze da sie funkcjonowac inaczej, ale trudno wymagac
    latwego podjecia takiej decyzji od kogos, kto jest mylnie przekonany, ze
    ma powody sie tego kurczowo trzymac, bo nic lepszego nie znajdzie.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 137. Data: 2006-10-08 07:47:23
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Dlatego nalezy zatrudniac normalnych ludzi, a nie frustratow. Co
    > do 'bez sladu' to zacytuje tu zdanie z filmu zmiennicy 'na
    > technike znajdzie sie technika'. Dlatego IMHO lepiej wprowadzic
    > normalne warunki pracy i zatruniac rozsadne osoby, ktore wiedza
    > czego chca i odpowiednio ich wynagradzac, a nie beda kombinowac.

    Znowu sie mylisz i jestes niepoprawnym optymista ...

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 138. Data: 2006-10-08 07:50:30
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Grzegorz Skoczylas wrote:

    > "Mierny, bierny ale wierny".

    Jesli juz to BMW :-))))

    > Wiedzę, że doskonale pamiętasz to hasło. Nie sądziłem jednak, że
    > ktokolwiek w dzisiejszych czasach może je brać poważnie.
    > Wydawało mi się, że system, w któwym obowiązywało, dokładnie
    > wykazał jego szkodliwość.

    W dzisiejszych czasach nabralo nowego znaczenia, nie odnosi sie
    juz do wladzy komuny ale kolesiow z ukladu ...

  • 139. Data: 2006-10-08 07:54:50
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Any User [Sat, 7 Oct 2006 17:43:38 +0200]:

    > Po to jest okres próbny, aby narzucać delikwentowi stopniowo
    > coraz szybsze tempo pracy, aż przestanie się wyrabiać. Na podstawie
    > tego szacuje się, jaka jest maksymalna jego wydajność i taką
    > normę stosuje z ew. późniejszymi korektami.

    W zasadzie, to dziwi mnie szczerze że ktokolwiek u was pracuje.
    A jeszcze bardziej mnie dziwi, że jeszcze po mordzie nie dostałeś
    od zwiewającego od was pracownika.

    KiraŽ

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 140. Data: 2006-10-08 08:01:24
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Grzegorz Skoczylas wrote:

    > Kilka razy napisałeś chasła w stylu "pracownik zużywa się i
    > nadaje do wymiany". Takie hasłą nie budzą żadnych wątpliwości.
    > To jest nieetyczne.

    Czlowieku z jakiej jestes bajki? :-))) A wciskanie konsumentom
    kitu to jest etyczne? A cale te manipulacje socjotechniczne
    mediow i politykow to jest etyczne? Teraz kroluje pieniadz a
    etyka poszla w kat - a szkoda. Za komuny wiecej bylo firm
    przestrzegajacych zasad obowiazujacych w danej branzy bo istnial
    obowiazek przynaleznosci do cechu i jesli wplywaly skargi to
    rzemieslnik mogl stracic mozliwosci dzialania.
    Teraz sie ludzi wyciska jak cytryne i po wyczerpaniu soku bierze
    nastepna. Tak sie pracuje w nowych "korporacjach" i u pazernych
    nowobogackich.