PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy to jest legalne?

  • 31. Data: 2003-10-29 13:56:24
    Temat: Re: czy to jest legalne?
    Od: "mikl" <i...@p...onet.pl>

    "slavs" <s...@p...fm> wrote in message
    news:hXynb.44244$vL1.513216@news.chello.at...
    > witam!
    >
    > moja dziewczyna pracuje w jednym z hipermarketow. niedlugo jest 1 XI i
    musi
    > niestety isc do pracy. i tu moje pytanie. czy to jest normalne i zgodne z
    > naszym prawem?czy moja dziewczyna moze liczyc na dodatkowe wynagrodzenie?
    > chce nadmienic, ze ta sytuacja powtorzy sie najprawdopodobniej w II dzien
    > swiat Bozego Narodzenia!!
    >
    > i pytanie osobiste, czy to jest normalne (uwazam ze chyba tylko w naszym
> [...]

    nie wiem czy legalne, ale pozyteczne i pomocne. No patrz jednak w naszym
    kraju dzieja sie dobre rzeczy. ja mam kolo siebie tez market i jest on
    czynny 24h, w swieta tylko krucej. Ceny takie same, nic tylko isc na zakupy.

    Pozdr.

  • 32. Data: 2003-10-29 14:01:34
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > zbytnio sie troszczysz o innych ludzi
    > kazdy sam wie co dla niego jest dobre

    poprostu jakos nie odpowiada mi traktowanie naszego kraju
    jak Chin z tania sila robocza. Jeszcze bardziej mi nie odpowiada,
    ze mieszkancy tego kraju z entuzjazmem przyjmuja takie
    "udogodnienia".
    Poczekaj, a "historia kolo zatoczy" i jak "taka sprawa"
    dotknie Ciebie, to zmienisz zdanie.

    pozdr
    MarcinP

  • 33. Data: 2003-10-29 14:40:32
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    (..ciach...)
    > Nawiasem mówiąc, mam rodzinę w małej wsi koło rosyjskiej granicy,
    niedaleko
    > Siemiatycz. Prowadzą oni we własnym domu niewielki sklep spożywczy, jedyny
    > tej wsi. Obsługują klientów o każdej porze, nawet jeśli ktoś przyjdzie o 6
    > rano w niedzielę po pół kilo soli. I jakoś nie uważają się za
    pokrzywdzonych
    > z tego powodu.

    Moj śp. Tata też prowadził taki sklep na podkrakowskiej wsi, i wierz mi, że
    to coś zupełnie innego niż praca w supermarkecie.
    Przede wszystkim w niedziele czy w południe (kiedy najmniejszy ruch) nie
    stał cały czas za ladą tylko siedział sobie spokojnie w domu. Jak koś
    dzwonil to wyglądał to szedł do sklepu (trwało to raptem 1 - 2 minuty) lub
    posyłał któreś z dzieci.
    Oczywiście jestem przeciwniem regulowania godzin otwrcia skłepów ustawami,
    ale denerwuje mnie gadanie, że tak ma być bo jest wygodnie a niezadowoleni
    są tylko lenie lub relikty komunizmu.
    To według mnie problem szacunku dla innych i elementarnej empatii. Sam się
    wkurzam jak przez parę tygodni z rzędu ledwo pojawiam sie w domu, więc nie
    jest sztuką domyślić się, że tak samo reaguje kasjerka - tym bardziej, że
    zarabia jakieś marne grosze.
    Pewnie zaraz ktos nawie mnie lewakiem, oszołomem albo tym podobnym ale na
    prawdę uważam, że warto przejmowaćsie innymi - tym bardziej, że niedzielne
    rodzinne zakupy to raczej rodzaj celebry i "nowej świeckiej tradycji" niż
    rzeczywistej potrzeby.

    Jeszcze słowko a'propo "nowej tradycji". i wątku "jak pracować zPpolakami"
    Dzisiaj dostałem zaproszenie na orgaznizowany przez centrale w piątek
    "Hallowenowy wieczór" - obecność w zasadzie obowiązkowa. Wszyscy zaszczyceni
    takim zaproszeniem, klną w żywy kamień, bo w sobote rano zamiast jechać na
    groby rodziny będziemy wracać z jakiejś imprezy z "robieniem lampionów z
    dyni" i "konkursem monstrualnych tańców" ........
    Pozdrowienia
    Paweł

  • 34. Data: 2003-10-29 17:22:38
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Marek Barbaszyński" w wiadomości news:bnodt2$84n$1@news.onet.pl
    napisal(a):

    > Twoje rozumowanie jest poprawne jedynie dla zakupów
    > rzeczy absolutnie niezbędnych, jak ten chleb czy dżem.

    Pozwole sie nie zgodzic... wlasnie dlatego, ze sa absolutnie niezbedne
    sprawa sie komplikuje. Gdyby absolutnie caly handel byl zamykany to nie ma
    sprawy. Takie sutuacje jednak sa malo prawdopodobne (no chyba, ze z powodu
    jakiegos stanu wyjatkowego). Przyjmijmy, ze jakiejs rodzinie w danej chwili
    jest chleb koniecznie niezbedny... wczesniej zapomnieli kupic. Sklep, w
    ktorym normalnie kupowali pieczywo jest zamkniety. Kawalek dalej jest
    jednak sklep, ktory jest otwarty - z powodu koniecznosci zaspokojenia
    podstawowych potrzeb udaja sie w tamto miejsce. Ogolny bilans sie zgadza 4
    bochenki tygodniowo. Jednak to sie na nic zda wlascicielowi sklepu, ktory
    byl zamkniety, poniewaz ta rodzina w tym sklepie kupila tylko 3 bochenki
    (czwarty w tym innym sklepie).

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 35. Data: 2003-10-29 17:48:10
    Od: "slavs" <s...@p...fm>

    i tak powinno byc, tak mi sie wydaje. ludzie pracujacy w zwykle dni tygodnia
    za dlugo, musza robic zakupy w niedziele, nie dziwie im sie. wydaje mi sie
    ze polskim probemem nie jest ilosc przepracowanych godzin w tygodniu, ale
    ich jakosc. i to jest porazka.
    z 2 strony nie mozna wnikac w rynek pracy, takie ma zasady wolny rynek. ale
    tu jawi sie pytanie, czy w polsce mamy wolny rynek? nie eydaje mi sie tak do
    konca.
    dzieki
    slavs

  • 36. Data: 2003-10-29 17:49:56
    Od: "slavs" <s...@p...fm>

    wydaje mi sie \, ze nie chodzi o ilosc przepracowanych godzin, ale o ich
    jakosc! a zreszta brakuje nam porzadnych ludzi - menedzerow, ktorzy umieliby
    tak kierowac, aby nie bylo wykorzystywania
    pozdro
    slavs

  • 37. Data: 2003-10-29 17:51:42
    Od: "slavs" <s...@p...fm>

    ok, ale sam wiesz. ze nie ma tak w polsce slodko, ze sie pracyje gdzie chce.
    duzo osob chcialoby zmienic prace, ale to wymaga czasu, ktorego brakuje, gdy
    pracuje sie w takim markecie.

  • 38. Data: 2003-10-29 17:54:34
    Od: "slavs" <s...@p...fm>

    brawo!
    jestem tez tego zdania!

  • 39. Data: 2003-10-29 18:01:21
    Od: "slavs" <s...@p...fm>

    no wlasnie!dodac nalezy o fakcie, ze sa tez ludzie wierzacy! i nie wszyscy
    chcieliby pracowac w dzien wszystkich swietych czy w inny dzien swiateczny!

  • 40. Data: 2003-10-29 18:04:30
    Od: "slavs" <s...@p...fm>

    ale jest tez cos takiego jak powolanie. lekarz chyba do takich nalezy, tak
    mi sie wydaje. a w markecie nie kazdy chce pracowac, od czegos 3ba zaczac,
    jedt to jakis poczatek.
    pozdro
    Użytkownik "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:acMnb.48086$vL1.581865@news.chello.at...