PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy to jest legalne?

  • 21. Data: 2003-10-29 09:59:34
    Temat: Re: czy to jest legalne?
    Od: "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl>

    Powiedz to lekarzom, pielęgniarkom, ratownikom medycznym ...
    Wybierając zawód, prace ,albo się godzimy na takie warunki...
    Jesli się nie podoba zawsze można zmienić prace na prace od poniedziałku do
    piątku od 8 do 15:45 (bo rezygnujemy z przerwy ... bo kawe można wypić
    podczas pracy i zjeść 2-gie śniadanie)

    Praca to nie bajka. A najwięcej narzekają Ci którzy pracują. Osoby z rejonów
    strukturalnego bezrobocia na pewno by nie narzekali na takie "błachostki"...

    Nic więcej na ten temat nie powiem ,bo każdy ma swoje racje... i na tym
    polega wolność słowa :)

  • 22. Data: 2003-10-29 10:42:28
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 29 Oct 2003 08:15:59 +0100
    "MarcinP" <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Dla tych co nie maja czasu bo pracuja i pozostaje im tylko niedziela
    > proponuje, zeby poszli do swojego szefa i poprosili o wolny np wtorek
    > w zamian za niedziele. Beda mogli spokojnie zrobic zakupy we wtorek,
    > a jak przepracuja kilka niedziel to nie beda pieprzyli
    > takich glupot jak tutaj.
    > Dodam, ze w niemczech standardem jest, ze duze centra handlowe
    > zamykane sa w soboty o godz 16 !!! i nie ma przebacz.

    no, skads sie bierze ten ich ujemny przyrost gospodarczy ;)

    ciekawe, czy tez beda miec tyle godzin pracy po reformie Shroedera...

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 23. Data: 2003-10-29 12:00:47
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > ciekawe, czy tez beda miec tyle godzin pracy po reformie Shroedera...

    Tylko jedno pytanie - czy uwazasz ,ze nawet po zwiekszeniu liczby godzin
    pracy, musi to przejsc w zwiekszenie dlugosci pracy sklepu ?
    Przeciez mozna kogos zwolnic a reszcie powiekszyc zakres obowiazkow.

    Albo inaczej, jaki jest zysk dla gospodarki z dluzszej pracy supermarketow ?

    Chyba nie chcecie mi powiedziec, ze przez to, ze w niedziele beda zamkniete,
    to sprzeda sie mniej chleba albo mydla. Supermarkety nic nie produkuja, nic
    nie wytwarzaja. One tylko sa posrednikami tylko sprzedaja.
    Jesli supermarket w 7 dniowym tygodniu pracy sprzeda 7 telewizorow,
    to w 5 dniowym tez sprzeda 7 telewizorow. Jesli rodzina potrzebuje
    tygodniowo 4 bochenki chleba i dwa sloiki drzemu, to bedzie tyle
    potrzebowala (i kupowala) baz wzgledu na to czy supermarket bedzie pracowal
    w niedziele czy nie.
    Nikt mi nie wmowi, ze przestanie kupowac, jesli w niedziele handel nie
    bedzie czynny.

    pozdr
    MarcinP

  • 24. Data: 2003-10-29 12:07:38
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Powiedz to lekarzom, pielęgniarkom, ratownikom medycznym ...
    > Wybierając zawód, prace ,albo się godzimy na takie warunki...

    Jasne, wiec po co minimalna placa ? Po co ustawowy tydzien pracy rowny
    40 (42?) godzinom ? Przeciez jak komus zalezy to bedzie za mniej i dluzej
    pracowal. Tutaj rozmawiamy o okreslenie tego minimum, dla mnie to minimum
    to wolna niedziela (a jesli ma byc przepracowana - sektory ktore MUSZA
    pracowac - to stawka x 2)

    > Praca to nie bajka. A najwięcej narzekają Ci którzy pracują. Osoby z
    rejonów
    > strukturalnego bezrobocia na pewno by nie narzekali na takie
    "błachostki"...

    Zdziwilbys sie. Osoby z rejonow strukturalnego bezrobocia wiecej narzekaja
    na ewentualna prace niz ci z pozostalych regionow. Wiem cos o tym.

    > Nic więcej na ten temat nie powiem ,bo każdy ma swoje racje... i na tym
    > polega wolność słowa :)

    tu sie zgadzamy :-)

    MarcinP

  • 25. Data: 2003-10-29 12:32:58
    Od: "Krzysztof" <k...@w...pl>

    > Dodam, ze w niemczech standardem jest, ze duze centra handlowe
    > zamykane sa w soboty o godz 16 !!! i nie ma przebacz.
    > Wszystko polega na odpowiednim zorganizowaniu sobie czasu - co
    > Niemcom jakos sie udalo - i krotszy tydzien pracy nie ma tu wiele
    > do rzeczy. Prawde napisal Hraba - nasz narodowy nawyk wynika
    > z lenistwa, nic wiecej.
    W zwykły dzień (poza jednym, zdaje się) też są otwarte do 18. Pracowałem rok
    w Niemczech i wiem, że jest to wyjątkowo niewygodne. Niemcy też tak uważają,
    poza związkami zawodowymi pracowników supermarketów, które sobie wywalczyły
    takie przywileje. Tak więc jest to wygodne tylko dla nich, kosztem całej
    reszty. Sklepy mają być otwarte wtedy, kiedy klienci chcą w nich kupować, i
    tyle.

    Nawiasem mówiąc, mam rodzinę w małej wsi koło rosyjskiej granicy, niedaleko
    Siemiatycz. Prowadzą oni we własnym domu niewielki sklep spożywczy, jedyny w
    tej wsi. Obsługują klientów o każdej porze, nawet jeśli ktoś przyjdzie o 6
    rano w niedzielę po pół kilo soli. I jakoś nie uważają się za pokrzywdzonych
    z tego powodu.

    Uważam też, że jeśli sklepy są otwarte dłużej, to sprzedaż rośnie. Po prostu
    większa dostępność towarów ułatwia klientom kupowanie.

    > Niemcy na zakupy ruszaja w sobote rano - wtedy zapelniaja
    > sie centra handlowe i male rynki. Wtedy supermarkety dzialaja jak nalezy,
    > 100 % kas obsadzonych a nie tak jak u nas, czynna co druga.

    I korki na wszystkich drogach dojazdowych.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof

  • 26. Data: 2003-10-29 12:46:39
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    > 6/ pierwszy dzień Zielonych Świątek, ????
    Chodzi o Boże Ciało (czwartek)?
    "Zielone świątki" przypadają 10 dni wcześniej (niedziela).
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 27. Data: 2003-10-29 12:53:10
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    (...ciach...)
    > ciekawy jestem, ( nie zwracalem uwagi jak bylem) jak w innych krajach poza
    > niemcami jest z handlem w niedziele?

    Hiszpania i Portugalia - w czynne tylko kioski i knajpy.
    Finlandia - czynne w niedzielę sklepy można policzyć na palcach u rąk
    pracownika tartaku
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 28. Data: 2003-10-29 13:02:19
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    MarcinP wrote:

> [...]
    > supermarket bedzie pracowal w niedziele czy nie.
    > Nikt mi nie wmowi, ze przestanie kupowac, jesli w niedziele handel nie

    Twoje rozumowanie jest poprawne jedynie dla zakupów rzeczy absolutnie
    niezbędnych, jak ten chleb czy dżem. Zakupy różnych drobiazgów dla
    przyjemności (bywa że kosztownych) już nie podpadają pod ten schemat.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away

  • 29. Data: 2003-10-29 13:41:29
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > W zwykły dzień (poza jednym, zdaje się) też są otwarte do 18. Pracowałem
    rok
    > w Niemczech i wiem, że jest to wyjątkowo niewygodne.

    Mieszkalem 2 lata w Niemczech i wiem, ze to tylko kwestia odpowiedniego
    zorganizowania czasu. W tygodniu zwykle sklepy czynne do 20.

    > Sklepy mają być otwarte wtedy, kiedy klienci chcą w nich kupować, i
    tyle.

    Sam pracuj w niedziele, a zakupy rob w srode. I tyle.

    > I jakoś nie uważają się za pokrzywdzonych
    > z tego powodu.

    Nie ma sprawy . W niemczech male sklepiki prowadzone glownie przez Turkow
    dzialaja podobnie. Zreszta byles, to wiesz.

    > Uważam też, że jeśli sklepy są otwarte dłużej, to sprzedaż rośnie. Po
    prostu
    > większa dostępność towarów ułatwia klientom kupowanie.

    A ja tak nie uwazam. Jakos konsumpcja w niemczech jest wieksza niz u nas
    i nie ma na to wplyw dlugosci otwarcia sklepow, tylko zasobnosc portfela.
    Jak ktos nie ma kasy, to nie kupi nawet jak sklep przyjedzie do niego.

    > I korki na wszystkich drogach dojazdowych.

    Korki na drogach dojazdowych powstaja codziennie. Rano kiedy jada do pracy,
    po obiedzie kiedy z niej wracaja, przed weekendem i na jego koniec.
    Tak juz jest w kraju, gdzie aut jest tyle co ludzi.

    pozdrawiam
    MarcinP

  • 30. Data: 2003-10-29 13:48:41
    Od: "k" <x...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tyle.
    >
    > Sam pracuj w niedziele, a zakupy rob w srode. I tyle.

    zbytnio sie troszczysz o innych ludzi
    kazdy sam wie co dla niego jest dobre
    ek