PracaGrupypl.praca.dyskusjeżyć i nie umierać :) › Re: żyć i nie umierać :)
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: żyć i nie umierać :)
    Date: Thu, 19 May 2005 16:29:04 +0200

    Użytkownik "nbs" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d6i4pf$5jn$1@inews.gazeta.pl...

    > Mnie sie podobalo (jak juz starlem wazeline z ekranu). Wreszcie ktos kto
    > cieszy sie praca i nie szuka drogi na skroty. Oczywiscie zaraz znajda
    > sie tacy, ktorzy przyczepia mu etykietke "frajera" lub "karierowicza". W
    > koncu etos pracy (jak i wiele innych tradycyjnych wartosci) jest
    > traktowany prawie jak zboczenie.

    U mnie nie jest. Ale mozna to miec i bez wazeliny i infantylnego
    stymulowania entuzjazmu.

    > Dlaczego tak sadzisz? Jesli ktos potrafi gospodarowac czasem w pracy to
    > poradzi sobie tez w domu. Najwyzej ograniczy ogladanie telewizji o 3-4
    > godziny dziennie. ;->

    Ja nie ogladam w ogole :) (ten czas przeznaczam na Net). Ale rytm wracania z
    pracy codziennie okolo 20 po intensywnym dniu przez dluzszy okres czasu nie
    jest zdrowy ani dla zwiazkow, ani dla zdrowia. Co innego, jak sie zdarza np.
    przecietnie 1-2 tygodnie na kazde 2 miesiace - takie okresy intensywnosci
    (ba, nawet do 22) ja tez mam. Tylko ze potem nastepuja dni, gdy wychodzi sie
    o 15, na piwo z wspolpracownikami lub gdy 30-40% nominalnego czasu pracy
    poswieca sie na prasowke i omawianie biezacych wydarzen - jako calkowicie
    prywatna rozrywke, bo akurat nie ma nic do roboty i tylko trzeba byc na
    wypadek, gdy ktos przyjdzie lub terminy sa ustalone tak laskawie, ze mozna
    pracowac w tempie zaleznym od weny. I to jest normalne.
    Natomiast z godzinami 8-20 codziennie - jest problem z wizytami w banku, u
    lekarza, u fryzjera, kosmetyczki itd. Wskutek tego odklada sie to wszystko
    na weekend i weekendu nie ma, poniewaz jest on poswiecony na latanie za
    wszystkimi sprawami prywatnymi, ktore sie nawarstwily w ciagu tygodnia. Znam
    to z autopsji i choc uwazam za normalne, ze takie okresy intensywnej roboty
    wystepuja, a nawet je na swoj sposob lubie, bo wpadam w trans i dzialam
    wtedy bardzo skutecznie - to uwazam, ze nie jest to sposob na zycie w sposob
    ciagly, poniewaz czlowiek sie wypala, traci na tym jego zycie duchowe,
    rodzinne i towarzyskie. W przypadku koncernow cena, jaka trzeba zaplacic za
    pieniadze, bywa za wysoka, zwlaszcza ze sa spokojniejsze miejsca - tyle ze
    nie tak rozreklamowane - gdzie mozna osiagac porownywalne dochody.
    Oczywiscie nie we wszystkich koncernach to tak wyglada, ale konsulting to
    bardzo specyficzna branza.

    I.