PracaGrupypl.praca.dyskusjeżyć i nie umierać :) › Re: żyć i nie umierać :)
  • Data: 2005-05-19 19:20:54
    Temat: Re: żyć i nie umierać :)
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org> szukaj wiadomości tego autora

    > to uwazam, ze nie jest to sposob na zycie w sposob
    >ciagly, poniewaz czlowiek sie wypala, traci na tym jego zycie duchowe,
    >rodzinne i towarzyskie. W przypadku koncernow cena, jaka trzeba zaplacic za
    >pieniadze, bywa za wysoka, zwlaszcza ze sa spokojniejsze miejsca - tyle ze
    >nie tak rozreklamowane - gdzie mozna osiagac porownywalne dochody.

    zgadzam sie calkowicie :)
    od siebie dodam tylko ze przeciez pracuje sie zeby zyc a nie zyje zeby
    pracowac :)
    dla mnie praca 8-20 oznaczalaby calkowite zerwanie z
    zainteresowaniami, brak zycia towarzyskiego, brak czasu na cokolwiek
    bo podejrzewam ze po takim dniu jedyne na co mialabym ochote to sen.
    juz praca 8-16 powoduje ze po powrocie do domu musze jakas godzine
    odsapnac .. a w gorszym dniu nawet sie zdrzemnac zeby odswiezyc umysl
    i odnowic zapasy energii :) przeciez nie mozna zyc tylko praca - na
    dluzsza mete to nie dziala

    zreszta uwazam ze tak naprawde czlowiek potrafi byc efektywny w pracy
    jakies 6 gora 7 godzin... w ostatniej godzinie przewaznie obserwuje
    sie u wspolpracownikow wzmozona nerwowosc i mniejsza umiejetnosc
    skupienia sie na pracy (chyba kazdy mysli juz wtedy o tym co bedzie
    robic po pracy :) ) - oczywiscie zalezy to tez od stanowiska i formy
    pracy

    ja osobiscie musze powiedziec ze wolalabym np czasem bardziej
    intensywnie , bez przerwy popracowac 6 godzin ale w czasie ciaglym niz
    z takimi przerwami na kawke, sniadanko i jakies ogolne momenty
    odsapniecia i pogaduch w pracy (lacznie nieraz sie tego nazbiera w
    calym dniu nawet ze 2 godziny jakby tak podliczyc - bo nie ukrywajmy -
    w niektorych dzialach czasem sa przestoje i autentycznie nie ma co
    robic a w innych dniach jest taki wir ze i 8 godzin to malo)
    tak jestem skonstruowana ze jak cos robie to lubie to robic szybko i
    jak najszybciej skonczyc zeby "miec z glowy" no i zeby bylo od razu
    zrobione...
    czasem mysle ze najlepszym typem dla mojego typu osobowosci bylby czas
    pracy czysto zadaniowy - ale jednak wiekszosc firm preferuje 8h :)

    CanoE
    Time is on my side