PracaGrupypl.praca.dyskusjezmiana miejsca pracy › Re: zmiana miejsca pracy
  • Data: 2007-06-25 19:19:09
    Temat: Re: zmiana miejsca pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:pan.2007.06.25.18.53.48.335608@nie.potrzebuje andromeda
    <s...@n...potrzebuje> pisze:

    > Właśnie tak zrobiłem - poszło wszytko po myśli.
    > To trudno jest wyjaśnić, ale jeśli Firma co kilka miesięcy zmienia swoją
    > siedzibę, swoją nazwę i tworzy nowe Firmy to po paru razach ma się tego
    > dosyć.
    Na to nie masz, niestety, wpływu. Nawet sam fakt figurowania nazwy
    konkretnej firmy na umowie o pracę nie stanowi podstawy do roszczeń natury
    "papierkowej", no i nie wiadomo jak te sprawy zostały uregulowaneod strony
    formalnej.

    > Jak wytłumaczyć "nowemu innemu" pracodawcy że w sumie
    > pracowałem w tej samej firmie (u tego samgo właściciela) zmieniając
    > zakład co 3-4 miesiące w różnych miejscach?
    Czemu chcesz mu to tłumaczyć, przecież on to doskonale wie.

    > Można tylko przypuszczać
    > jakie są przyczyny... -jeśli chodzi o ZUS był płacony... wypłaty z
    > opóźnieniem też były płacone, pozostałe sprawy... hmmm...
    > W sumie i to by mi nawet to tak bardzo nie przeszkadzało, ale codzienny
    > dojazd do pracy 1,5 godziny + około 70 zł straty w paliwie i
    > eksploatacji własnego samochodzu to jest nie do zaakceptowania.
    Tu nic prawnie nie zrobisz. Nie ma obowiązku dojeżdżania do pracy własnym
    autem, nie ma obowiązku pracy w odległym od miejsca zamieszkania zakładzie
    pracy.
    Możesz jedynie zarządać podwyżki z tytułu zmiany warunków pracy (trochę
    naciągane), ale pracodawca nie musi się tym przejąć.
    Przerabiałem ten temat dokładnie, bo bardzo podobna sytuacja spotkała czas
    jakiś temu moją kobietę (pracodawca przeniósł siedzibę w miejsce dla
    pracowników niekorzystne). Żadnego rozwiązania nie znalazłem ani ja, ani mój
    związkowy prawnik.

    --
    Jotte