PracaGrupypl.praca.dyskusjezapis w umowie a okres jej obowiązywaniaRe: zapis w umowie a okres jej obowiązywania
  • Data: 2007-10-03 18:56:40
    Temat: Re: zapis w umowie a okres jej obowiązywania
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fe0lsu$iuk$1@inews.gazeta.pl Piotr S.
    <n...@g...pl> pisze:

    > Witam
    > W zawartej przeze mnie umowie o pracę na określony czas zastępstwa
    > pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy mam
    > zapis : "Czas trwania umowy
    > Niniejsza umowa zostaje zawarta począwszy od dnia 01.01.2007 na czas
    > określony obejmujący usprawiedliwoną w okresie urlopu macierzyńskiego
    > nieobecność Pracownika do ostatniego dnia tej nieobecności. W przypadku w
    > którym nie nastąpią zdarzenia skracające lub przedłużające czas
    > usprawiedliwionej nieobecnośćci zastępowanego pracownika, dniem tym będzie
> [...]
    Zapis nie jest podejrzany. Pracodawca wybrał najkorzystniejszy dla siebie
    wariant określenia czasu trwania umowy na zastepstwo, a ty dałeś się zrobić
    w konia i podpisałeś.
    http://42.pl/u/uRa
    http://42.pl/u/uRb
    W tej wersji umowa nie rozwiązuje się z podanym dniem (nie mówiąc o
    wygaśnięciu, co jest w ogóle czymś innym i nie należy tych pojęć mylić).
    Możesz ją wypowiedzieć z okresem 3 dni roboczych (art. 33^1 KP) i będziesz
    miał z głowy. Jeśli tego nie zrobisz - pracujesz dalej. Natomiast nie masz
    żadnej gwarancji, że to on cię nie pożegna wcześniej. Dziwne, że w umowie
    nie ma podane kogo zastępujesz.

    --
    Jotte