PracaGrupypl.praca.dyskusjez pełnego etatu na firmę współpracującą › Re: z pełnego etatu na firmę współpracującą
  • Data: 2009-01-22 18:15:22
    Temat: Re: z pełnego etatu na firmę współpracującą
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <j...@...pl> napisał w wiadomości
    news:gl9eeo$40g$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Po "zerowe" mam wrażenie że pracodawca chce Cię puścić kantem - po
    > rozwiązaniu umowy o pracę nic was nie będzie łączyć, więc wszelkie
    > deklaracje składane teraz mogą nie znaczyć zupełnie nic, a te 6 miesięcy
    > przerwy tylko to potwierdza.

    aż tak źle nie jest, księgowa nagadała glupot mu co pewnie jest związane z
    tym art22... i złą jego interpretacją

    > Po pierwsze KP nie dopuszcza dowolnego kreowania tego typu umów - o
    > stosunku pracy świadczą zaistniałe fakty spełniające prawną definicję
    > stosunku pracy a nie rodzaj umowy który określą sobie strony - podpadniesz
    > przy pierwszej kontroli PIP, zwłaszcza od kiedy PIP ma rozszerzone
    > uprawnienia w zakresie umów cywilnoprawnych.

    w czym mam podpaść? faktury wystawiam, ponoszę koszty

    > Po drugie - samozatrudnienie, jeżeli US stwierdzi istnienie
    > samozatrudnienia - masz przerąbane - zwrot nienależnie odliczonego vatu,
    > zwrot nienależnie odliczonych KUP, wyrównanie składek za ZUS + odsetki +
    > kary finansowe wynikające z ustawy.
    > Warto ?

    nie rozumiem twojego wywodu, przcież każdy ma prawo założyć firmę i jest to
    chyba samozatrudnienie, co to za wyrównanie zus, przecież pracodawca płaci
    za mnie zus, a potem będę płacił za siebie sam ten zus, czemu mam vatów nie
    odliczać