PracaGrupypl.praca.dyskusjez pełnego etatu na firmę współpracującą › Re: z pełnego etatu na firmę współpracującą
  • Data: 2009-01-24 09:18:15
    Temat: Re: z pełnego etatu na firmę współpracującą
    Od: "Jackare" <j...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tego co napisałeś wynika że jak zatrudni kolegę na 1/4 etatu przy
    > minimalnym wynagrodzeniu, to ma pracownika i nikt nic mu nie zarzuci ?
    >
    > A jeśli będzie działał sam - jednoosobowo i wystawiał faktury dziesięciu
    > innym klientom to będzie podejżany o "samozatrudnienie" tylko dlatego że
    > wystawia faktury byłemu pracodawcy?
    >
    > Myślę ze popadasz w paranoję :)

    Nie. Samozatrudnienie będzie wtedy gdy spełni przynajmniej jedno z trzech
    kryteriów opisanych w ustawie i żadnych dodatkowych interpretacji do tego
    nie potrzeba.
    A jeżeli zatrudni tego kolegę i kolega właśnie będzie świadczyć osobiście
    pracę, to samozatrudnienia nie ma.
    Zresztą - nie moje konie, nie mój wóz - niech robi jak chce, jest dorosły i
    ponosi odpowiedzialność za swoje decyzje. Nieznajomość prawa raczej nikomu
    nie pomogła.