PracaGrupypl.praca.dyskusjewreszcie praca › Re: wreszcie praca
  • Data: 2002-11-20 20:30:34
    Temat: Re: wreszcie praca
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Artur Lato" <a...@p...onet.pl> wrote in
    news:argovv$huj$1@news.onet.pl:

    /ciach.../

    > "Niestety albo stety - wiekszosc sklepów woli sprzedawac (spod lady)
    > telewizory osobom rekomendowanym (przez swoich znajomych) i nie ma sie
    > czemu dziwic. Niektore nie daja nawet ogloszen do prasy".

    Wiele firm nabiera sie na osoby "z ulicy" ...ktore potrafia sie jedynie "sprzedac" na

    rozmowie i na tym ich przymioty sie koncza. To tylko strata czasu dla firm i osob,
    ktore
    musza je szkolic. Firmy (prowadzac normalna rekrutacje lub nie) zachecaja wiec swoja
    zaloge do tego "przedstawiania kandydatur" znajomych osob, ktorzy ich zdaniem
    staneliby
    na wysokosci zadania. Bazuje to na zasadzie zaufania - jesli ktos kogos poleca, to z
    pewnoscia nie po to, aby sie go potem wstydzic. Oczywiscie - ta mozliwosc jest przez
    wielu
    naduzywana. W samym fakcie, ze kilkadziesiat procent szukajacych pracy znajduje
    zatrudnienie dzieki znajomosciom (i w Polsce i w USA) nie ma jednak nic zlego.

    Nic mnie tak nie drazni jak generalizowanie.

    W.