PracaGrupypl.praca.dyskusjetesty rekrutacyjne › Re: testy rekrutacyjne
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: testy rekrutacyjne
    Date: Tue, 12 Apr 2005 17:37:50 +0200

    >dzieki za super klarowna odpowiedz.
    >teraz mi sie rozjaśniło.
    >
    >PS: dobierałeś słowa jakbyś był rekruterem i spisywał to z jakichś notatek..
    >mam rację?

    Nie, aha jak będziesz coś sprzedawał to ogranicz się w używaniu słowa
    "nie" ;-) Zamiast powiedzieć "to nie ważne" lepiej powiedz "a czy to
    waaażne?" (może wyjść lekko komicznie - w końcu sprzedajesz dla picu i
    rekrutujący też o tym wie, udowodnisz zaś że jesteś wyluzowany i
    umiesz rozładować napięcie w stresujących sytuacjach). Następnie
    uzasadniasz dlaczego to nie jest ważne, pamiętaj dużo "bo" i
    "ponieważ", bo ;-) to uwiarygadnia całą wypowiedź.
    Chociaż jeśli masz problemy z przestawieniem się na ten sposób
    mówienia i musisz długo się zastanawiać to daj sobie spokój, gdyż ;-)
    możesz odnieść skutek odwrotny od zamierzonego - twoje wypowiedzi
    staną się sztuczne. Poza tym nie aplikujesz na stanowisko PH.
    Nie krzyżuj rąk ani nóg (przypatrz się innym kandydatom w czasie
    rekrutacji, czasem nawet zawodowi rekrutujący popełniają ten błąd).
    Nie baw się rękoma (nie strzelaj palcami, nie pstrykaj długopisem),
    ponieważ ;-) to rozprasza. Wypowiadając się nie machaj rękoma jakbyś
    chciał gdzieś odlecieć. Gdy będziesz wypowiadał się o swoich
    kwalifikacjach nie dotykaj rękoma twarzy, bo ;-) niektórzy świeżo
    upieczeni rekrutujący mogą uznać że kłamiesz (bo przeczytali jakiś
    poradnik).
    Przy powitaniu i żegnaniu się jeśli ktoś wyciągnie do ciebie rękę to
    uściśnij ją mocno i pewnie (tylko mu jej nie złam), nawet jeśli będzie
    to kobieta - nie sądzę że całowanie jej w rękę byłoby dobrym pomysłem,
    ponieważ możesz trafić na jakąś nawiedzoną feministkę, lub możesz
    zostaniesz potraktowany jako osoba traktująca nierówno kobiety i
    mężczyzn na stopie biznesowej.
    Obserwacja innych kandydatów w czasie procesu rekrutacyjnego i
    wyłapywanie ich błędów jest bardzo pomocne, ponieważ ;-) łatwiej jest
    zobaczyć błędy popełniane przez innych niż przez siebie ("O skrzyżował
    ręce i nogi - baran. O cholera, a ja robię to samo!").
    Przed wyprawą do firmy zdobądź jak najwięcej informacji na jej temat
    (np. przejrzyj stronę internetową), jeśli jesteś umówiony z kimś to
    zapisz sobie nazwisko tej osoby, na wypadek jakbyś zapomniał. W
    komórce numer telefonu do firmy. No i nie spóźnij się na spotkanie
    (niby oczywiste, ale ...).
    Co do manipulacji, technik sprzedaży i rekrutacji to polecam książki z
    kótkimi historyjkami np. "Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i
    praktyka" Robert Cialdini, "Język ciała. Jak czytać myśli ludzi z ich
    gestów" Allan Pease, "Sprzedaż ubezpieczeń. Kurs mistrzowski" Paweł
    Nassalski (od razu odpowiadam, że nie zajmuję się sprzedażą
    ubezpieczeń), "101 Great Ideas for Managing People from America's Most
    Innovative Small Companies" chyba jakaś praca zbiorowa no i może
    gdzieś w bibliotece dorwiesz archiwalne numery "Gazety
    Ubezpieczeniowej" - na przedostatniej stronie każdego numeru były
    wskazówki dotyczące psychologii sprzedaży.

    --
    pozdrawiam
    Bremse