PracaGrupypl.praca.dyskusjetesty rekrutacyjne › Re: testy rekrutacyjne
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: testy rekrutacyjne
    Date: Tue, 12 Apr 2005 15:49:15 +0200

    >Witam,
    >
    >Wie ktoś może na czym polega budowanie domków (szpital, zamek, itd) z kartek
    >papieru i jak sie to ma do oceny kandydata (firma produkcyjna, stanowisko
    >sredniego szczebla...)?
    >JAk do tego podejść i na co uważać?

    Spotkałem się z tym, ale chodziło o pracę w grupie. W tym przypadku
    musisz brać czynny udział w budowie (nie stój z boku, przyglądając się
    pracującym). W razie ewentualnej katastrofy budowlanej nie wolno
    poddawać się, trzeba zacząć wszystko od początku.
    Jeśli na stole będą leżały jakieś inne przedmioty to z nich skorzystaj
    (np. jeśli blat jest śliski to podłóż kartkę papieru, jeśli leży kubek
    na stole użyj go - oprzyj karty o niego). W międzyczasie uśmiechaj się
    jakbyś miał w międzyczasie orgazm, ale bez przesady - nie krzycz na
    współpracowników. Jeśli będziesz głównym architektem to dobrze
    (wydajesz polecenia innym - żeby ci pomogli, "oprzyj kartę o tą co
    teraz trzymam"), jeśli nie to nie wchodź z nim w jałową dyskusję tylko
    staraj się przejąć incjatywę w czasie budowy (w wydawanych poleceniach
    używaj słowa "bo"). Współpracuj, nie krytykuj nikogo, w razie
    niepowodzeń śmiej się jak głupi do sera i zachęcaj wszystkich do
    rozpoczęcia budowy od początku. Możesz żartować, ale bez przesady.
    Jak będą na końcu kazali podsumaować wkład poszczególnych robotników w
    budowę, to możesz stwierdzić że niektórzy wspierali budowę "może nie
    fizycznie, ale mentalnie - duchowo! Zagrzewali drużynę telepatycznie,
    sam wyczułeś wpływ niektórych współpracowników na twoje trzęsące się
    ręce :-)"
    W czasie budowy rekrutujący pewnie będą odliczali na głos czas
    pozostały do zakończenia budowy.

    Jeśli będą kazali sprzedać to zbudowaliście to zrób to (byłeś na
    studiach? zaliczałeś jakieś projekty?). Jeśli wszystko ładnie stoi, to
    mów że cel został osiągnięty, mów "my zbudowaliśmy" (nie przypisuj
    sobie wszystkiego), wytłumacz że budowla powinna zaspokoić wszelkie
    oczekiwania klienta. Trzy piętra i winda "O tu, jest winda!". Ładny
    widok z okna na okolicę - dużo gadaj, ściemniaj. Ale nie przerywaj
    wypowiedzi innym.

    Jeśli nic nie stoi, to powiedz że to nie ważne, powiedz jaki potencjał
    w tym tkwi. Klient może sobie kreować wygląd według uznania, nie jest
    ograniczony wizją kogoś innego. Sprzedawany obiekt jest wyjątkowy, zaś
    sztampowy (chociaż niewątpliwie również dobry) zamek konkurencji
    (jeśli w zabawie brały udział 2 drużyny) będzie go ograniczał.
    Wspomnij o materiałach budowlanych, które walają się na stole, jako
    gratisowym dodatku.
    Na krytykę rekrutujących odpowiadaj z jajem, ale nie chamsko i długo
    się nie zastanawiaj nad odpowiedzią, bo ktoś inny przejmie incjatywę.
    Pamiętaj żeby cały czas się uśmiechać :-)

    >Prosze o sugestie...
    >czego to ludzie dzis nie wymyślą...

    Może zrób sobie wycieczki na rozmowy do firm rekrutujących w modelu
    hamerykańskim, wtedy zobaczysz czego nie wymyślą ;-) Nawet jeśli nie
    jesteś zainteresowany danym stanowiskiem, to nauczysz się jak
    przechodzić przez takie testy.

    --
    powodzenia
    Bremse