PracaGrupypl.praca.dyskusjeszykuja sie obwarowania zawodu informatyka?Re: szykuja sie obwarowania zawodu informatyka?
  • Data: 2003-12-24 22:06:23
    Temat: Re: szykuja sie obwarowania zawodu informatyka?
    Od: złoty <l...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jarosław Wiechecki napisał:
    > Użytkownik "JL" <jl@[cut]noemail.pl> napisał w wiadomości

    ...w założeniu ogólnym - zgadzam się z Tobą, .....z tym że:

    >...dzięki wprowadzeniu
    > "komputeryzacji" koszty logistyki spadły z 4 czy 5 % PKB do 1,5%.

    hmm....jeżeli piszesz o Produkcie Krajowym Brutto ( skót: PKB ) - to
    chyba pomyliły Ci się pojęcia..! jeśli wprowadzenie (mówiąc
    ogólnie)systemów informatycznych spowodowało spadek PKB ...jestem za ich
    natychmiastowym wycofaniem !!! ;)

    > Wszystkie systemy informują o cenie zakupu, minimalnej cenie sprzedaży dla
    > danego klienta, sugerowanej cenie detalicznej. W przypadku systemów wsparcia
    > sprzedaży są to niezbędne informacje. Jeśli ich nie ma - to niestety osoby
    > decydujące o jego zakupie (systemu) dały ciała.

    ...tak być powinno, ale byłeś ostatnio chociażby ....w hipermarkecie ???

    > To niedouczeni właściele, kierownicy różnych szczebli tworzą mity o
    > niedoskonałości systemów informatycznych. Nie potrafią zdefiniować własnych
    > wymagań, czy też opisać istniejących procedur i procesów.
    > Nie da się stworzyć sensownie działajacego, obniżającego koszty
    > funkcjonowania firmy, systemu bez współpracy zespołu wdrożeniowego z
    > kierownictwem firmy. Tak samo jak nie da się wprowadzić takich systemów w
    > firmach, w których procesy produkcyjne, zarządzania nie są zdefiniowane.

    ...to niestety znowu teoria ;(, polecam przyjrzenie się "komputeryzacji"
    sporej ilości instytucji, np. ZUS...

    ....pozdro!