PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
  • Data: 2005-10-18 09:32:30
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Koziorozec" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:dj0m42$rb7$1@inews.gazeta.pl...

    [ciach]
    > Ty znasz taki pojedynczy przypadek. Ja znam też sporo przypadków,
    > gdy ewidentnie ktoś decydował o _pełnej_ przydatności do pracy,
    > o pełnych możliwościach zarobkowania -- osoby bez widzenia na jedno
    > oko, czy też wydawał decyzję o przyznaniu świadczeń tylko
    > na 3 miesiące dla osoby starszej (po 70.), ciężko chorej, która
    > miała obciętą nogę w górnej części uda, a która mieszkała na wsi,
    > a więc dojazdy na komisje były dla niej bardzo uciążliwe (nie wiem,
    > czy ktoś stwierdził, że mu ta noga może z czasem odrosnąć?) .

    Zgadzam sie, ze jest tak, jak opisujesz, a duzy udzial w tym ma korupcja.
    Lekarze przyznaja renty za lapowki osobom, ktore nie powinny ich dostac. Ale
    zeby nie miec podejrzanie wysokiej liczby przyznanych rent, musza komus
    odmawiac. I czasem odmawiaja rzeczywiscie chorym, ktorych na lapowke nie
    stac.

    Nie zawsze chodzi o lapowke. Sa lekarze przyznajacy renty z litosci
    socjalnej. Co najmniej jeden taki jest, bo mi sie przyznal. Przychodzi osoba
    bez srodkow do zycia, ewidentnie niezdolna zarobic na siebie, ale nie z
    powodu niepelnosprawnosci, tylko wieku, miejsca zamieszkania (byly PGR),
    nieodkrecalnej wyuczonej bezradnosci. I prosi. Majac przed soba biedaka i
    mogac mu "ocalic zycie" z nie swoich pieniedzy, wrazliwe serce stoi przed
    duza pokusa. Samozwanczy Janosik bedzie potem surowiej selekcjonowal tych,
    ktorych - jak ocenia - jest w stanie utrzymac rodzina.

    I.