PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
  • Data: 2005-10-18 09:52:57
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kira" <c...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:dj29da$q6c$2@inews.gazeta.pl...

    > Prywatnie też nie rozumiem, dlaczego socjaliści robią z tych
    > niepełnosprawnych półgłówków nie mogących za cholerę pracować
    > na stanowiskach wymagających intelektu zamiast sprawności. No
    > ale to już jakiś ich dziwaczny sposób rozumowania, nie będę
    > nawet w niego wnikać...

    Bo wola dac im zapomoge niz ulatwic im zdobycie wyksztalcenia. Wiele
    uczelni - i to nie tych typu Wyzsza Szkola Biznesu w Koziej Wolce - ma
    bariery architektoniczne. U mnie na uczelni chlopaka na wozku jego grupa
    codziennie kilka razy nosila po schodach w gore i w dol. Chwala im za to,
    ale jakby bylo tych wozkowiczow wiecej, to by sie dobrzy koledzy nie
    wyrobili. Niepelnosprawni, zwlaszcza tacy po wypadkach, spedzaja tez czesto
    duza czesc dziecinstwa w szpitalu lub na rehabilitacji, co powoduje trudne
    do nadrobienia opoznienia w nauce i nasze panstwo nie rozwiazuje tego
    problemu w dobry sposob. Sa indywidualne toki nauczania, nauczyciel z
    przypisanej szkoly przychodzacy do domu, ale przeciez nie przyjda im wszyscy
    nauczyciele przedmiotowi robic lekcje dla jednej osoby, nie ma na to kasy i
    czasu, a nauczyciele czesto z litosci obnizaja wymagania wobec takich
    uczniow. Wedlug mnie jedynym sensownym rozwiazaniem (stosowanym w lepiej
    rozwinietych krajach) jest szkolnictwo zdalne - podstawowka i ogolniak przez
    net, interaktywnie z nauczycielami, niech panstwo dofinansuje mlodym
    niepelnosprawnym kompa z oprzyrzadowaniem do telekonferencji i interfejsem
    dopasowanym do ich niepelnosprawnosci, jesli zachodzi taka potrzeba i niech
    z domu czy szpitala normalnie uczestnicza w wymagajacych zajeciach z poziomu
    SP, gimnazjum i ogolniaka. wystarczylby jeden zespol nauczycieli wlasciwych
    dla kazdego poziomu nauczania. To by bardzo zwiekszylo ilosc osob, ktore
    pozniej nie wymagalyby od panstwa pomocy typu "ryba", a nie "wedka".

    I.