PracaGrupypl.praca.dyskusjerejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS › Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
  • Data: 2003-11-07 10:14:52
    Temat: Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    KasiA <k...@d...poczta.onet.pl> > no dawali punkty... ale
    aby je dostac, trzebabyło byc partyjnym - jak
    > zwykle.. kolega nie doświadczył tylko coś tam słyszał a teraz
    > opowiada..... farmazony

    a) Rozumiem, ze rodzice maja mature?
    b) Mimo wszystko uwazam, ze za tej komuny ktos ze wsi mogl spokojnie isc na
    studia i zdobyc wyksztalcenie jesli mial determinacje. Zganianie na
    "partyjniactwo" jest tlumaczebniem po najnizszej linii oporu

    > Jak ktoś ma ciasne klapeczki na oczkach to nie zrozumie położenia i
    > sytuacji innych, najłatwiej jest pojechac po kolejarzach i
    > górnikach.... Pytam jakim prawem?? Kolejarze płacą składki i podatki
    > adekwatne do swoich zarobków - nie mają tu taryfy ulgowej.

    No to dostaja swiadczenia adekwatne do wplacanych srodkow. Jesli mieliby
    dostac wieksze oznaczaloby, zekomus nalezaloby zabrac. A to juz nie jest
    sprawiedliwe.
    Zwracam tez uwage na sluzbe zdrowia i fakt, ze 5% podatnikow placi do
    budzetu wiecej pieniadzy niz pozostale 95% podatnikow bedacych w pierwszej
    skali podatkowej. Kto komu tu funduje co i kto komu zabiera?

    > Górnicy.... twierdząc, że oni maja lekko jest się śmiesznym. Ludzie
    > którzy nie wiedzą, czy po zmianie wyjada na powierzchnie, którzy mają
    > twarze osmolone, są objęci zagrozeniem pylicy i innych chorób
    > związanych z pracą pod ziemią w weglu mają pracować do 64 roku zycia
    > w taki sposób?? Tak byłoby dobrze??? Górnicy często od 16 roku zycia
    > siedzą pod ziemią, bo u nich to tradycja, tak ich nauczono. Mogli iśc

    A czy to moja wina, ze ta praca jest ciezka? Lekarz musi wiele lat uczyc sie
    i poznej dostaje pensje mniejza od takiego gornika.
    Wielu ludzi nie pytano sie w jakich warunkach pracuja i mieszkaja tylko ich
    zwalniali (takie PGRy, takie niektore miasta). I co? Oni sa groszymi
    ludzmi?!?
    Zwracam tez uwage, na straty jakie generuje gornictwo. To, ze Twoja mama ma
    niska rente od tego tez zalezy!

    > na studia, za biurko... ale akurat była praca w kopalni, dobrze
    > płatna i od zaraz.... a na owoce studiów musieliby dłużej czekac, na
    > studia nie każdego było stać - górnicze rodziny często utrzymywane są
    > przez ojca - górnika.... no i.. nie czarujmy się, nie każdy jest
    > super zdolny i nie każdy nadaje sie na studia....

    I nie kazdy musi pracowac pod ziemia. I jeszcze raz - jesli gornicy sa od
    kopania - to niech nie wymyslaja strategii ktora sprowadza sie do jednego -
    jeszcze wiecej kasy na utrzymanie kopaln. To sa pieniadze zmarnowane i te
    peiniadze nie drukuje sie w drukarni tylko zabiera tym, ktorzy uczciwie
    pracuja i chca zarabiac na chleb - takze tobie! JEsli tak lubisz gornikow -
    umowmy sie, ze pozniej sama im dasz - ale nie kaz placic wszytkim i to
    jeszcze poprzez budzet panstwa, ktory sam zje jakas czesc, tak ze trzeba
    zabrac iles tam provcent wiecej, zeby cala ta biurokracje polmilionowa
    utrzymac

    > I... teraz sie zastanawiam po jaką cholere ja sie wdaje z Panem w tą
    > przepychankę skoro to nie Pan napisał:
    >
    > "Cholera to czlowieka bierze gdy placi np. 500 zł na miesiąc i będzie"

    Tutaj moge powiedziec jedno. Jesli cala dyskusja z Pania stoi na takich
    fundamentach, to istotnie jest bez sensu, bo pewnych rzeczy ludziom sie nie
    wytlumaczy.
    Prosze dokladnie zobaczyc kto jest autorem tych cytowanych slow (tak
    podpowiem - to nie ja to pisalem!). Sam nie wiem co mam o tym sadzic...
    Dla pomocy autor A.B. 04-11-2003 godzina 18:43 - prosze sprawdzic raz
    jeszcze.