PracaGrupypl.praca.dyskusjerejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS › Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
    From: "KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rejestrowanie dzialalnosci tak aby placic KRUS a nie ZUS
    Date: Fri, 7 Nov 2003 10:23:19 +0100

    napisał w wiadomości news:boenh6$lem$1@news.onet.pl...

    > Nie pisze, ze maja jak paczki w masle. Pisze, ze nie maja prawa naciagac
    > spoleczenstwa na ponoszenie tak duzych kosztow utrzymania tej spolki.
    > I ustalmy cos - placic ZUS jak wszyscy, placic skladki zdrowotne jak
    > wszyscy. Placi, to korzysta - owszem, ale jak ktos placi malo to niech nie
    > spodziwa sie kokosow!
    >

    > Tak, pewnie. Za tej komuny to za pochodzenie ze wsi dawali nawet dodatkowe
    > punkty na egzaminie. A gadanie, ze student musial isc do partii jest....
    no dawali punkty... ale aby je dostac, trzebabyło byc partyjnym - jak
    zwykle.. kolega nie doświadczył tylko coś tam słyszał a teraz opowiada.....
    farmazony

    > Wlasnie widac.

    Jak ktoś ma ciasne klapeczki na oczkach to nie zrozumie położenia i sytuacji
    innych, najłatwiej jest pojechac po kolejarzach i górnikach.... Pytam jakim
    prawem?? Kolejarze płacą składki i podatki adekwatne do swoich zarobków -
    nie mają tu taryfy ulgowej.
    Górnicy.... twierdząc, że oni maja lekko jest się śmiesznym. Ludzie którzy
    nie wiedzą, czy po zmianie wyjada na powierzchnie, którzy mają twarze
    osmolone, są objęci zagrozeniem pylicy i innych chorób związanych z pracą
    pod ziemią w weglu mają pracować do 64 roku zycia w taki sposób?? Tak byłoby
    dobrze??? Górnicy często od 16 roku zycia siedzą pod ziemią, bo u nich to
    tradycja, tak ich nauczono. Mogli iśc na studia, za biurko... ale akurat
    była praca w kopalni, dobrze płatna i od zaraz.... a na owoce studiów
    musieliby dłużej czekac, na studia nie każdego było stać - górnicze rodziny
    często utrzymywane są przez ojca - górnika.... no i.. nie czarujmy się, nie
    każdy jest super zdolny i nie każdy nadaje sie na studia....

    I... teraz sie zastanawiam po jaką cholere ja sie wdaje z Panem w tą
    przepychankę skoro to nie Pan napisał:

    "Cholera to czlowieka bierze gdy placi np. 500 zł na miesiąc i będzie z tego
    miał minimum socjalne po 40 latach płacenia a taki górnik który de facto
    nic nie płaci będzie miał 5 razy tyle po 15 bodajże latach. Niewiele gorzej
    maja hutnicy, kolejarze itp. Odrębny temat to oczywiście pensje w tych
    branżach finansowane z podatków bo przecież zarobić na siebie nie potrafią.
    O 13 i 14-tkach wszyscy słyszeli, ostatnio czytałęm jeszcze o ołówkowym (to
    na rozpoczęcie roku szkolnego, spokojnie wystarcza na wyprawkę dla kilku
    dzieci). "