PracaGrupypl.praca.dyskusjepytanie.. o porade › Re: pytanie.. o porade
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pytanie.. o porade
    Date: Wed, 5 Apr 2006 22:08:09 +0200

    W wiadomości news:e111cj$8pt$1@polsl.pl OLi <o...@s...gliwice.pl>
    pisze:

    > czy w sadzie wygralbym taka sprawe o odszkodowanie,
    Tego Ci nikt nie powie na pewno, ale pozew nie będzie Cię nic kosztował.

    Ja bym zażądał wydania tego polecenia na piśmie. Następnie odmówił (też na
    piśmie) z powodu braku kwalifikacji do jego wykonania (no chyba, że je
    masz).
    Bowiem klauzula "oraz wykonywanie innych poleceń pracodawcy" nie oznacza, że
    on ma prawo zlecić co co mu się podoba.
    Ale to jedynie formalność, przecież on Cię nie zwolni oficjalnie z powodu
    odmowy tłumaczenia.

    > (zaznaczam nie mam zakresu obowiazkow - to bylo tylko polecenie), jak
    > sie mam do tego odniesc ?? bo szczerze jestem zszokowany i lekko
    > rozbity, bo nie planowalem takich rozwiazan w najblizszym czasie jak
    > szukanie nowej pracy..
    Cóż, podjęcie zawsze przecież nierównej walki z pracodawcą zawsze wiąże się
    z dużym ryzykiem utraty zatrudnienia i wymaga sporej dozy odwagi cywilnej,
    poczucia własnej wartości i szacunku do siebie (cechy i terminy nieznane
    ogromnej liczbie pracowników, czego liczne dowody na tej grupie choćby).
    Piszesz, że nie masz zakresu obowiązków - to już coś, bowiem zgodnie z
    dotyczącym obowiązków pracodawcy artykułem 94 pkt. 1 KP "Pracodawca jest
    obowiązany w szczególności: (1) zaznajamiać pracowników podejmujących pracę
    z zakresem ich obowiązków, sposobem wykonywania pracy na wyznaczonych
    stanowiskach oraz ich podstawowymi uprawnieniami". Wprawdzie nie musi na
    piśmie, ale jak on udowodni, że to zrobił bez podpisanego przez Ciebie
    zakresu obowiązków?

    > ps. jeszcze nie dostalem wypowiedzenia ale jest taka mozliwosc ze
    > dostane.. np. jutro.. aha i czy wypowiedzenie mozna dac kazdego dnia ??
    Każdego - oczywiście z wyjątkiem przebywania na zwolnieniu itp.,
    przewidzianych kodeksem pracy.

    Jotte