PracaGrupypl.praca.dyskusjepytanie o opinię › Re: pytanie o opini
  • Data: 2005-08-05 14:46:16
    Temat: Re: pytanie o opini
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Jestem zatrudniony na umowę o pracę na czas nieokreślony w firmie X.
    (...)
    >Otrzymałem w ten
    >sposób ofertę pracy w firmie konkurencyjnej wobec firmy X
    (...)

    Baza danych klientów należy do firmy X. Chcesz dokonać kradzieży
    własności firmy X i ten towar sprzedać firmie konkurencyjnej
    (analogia: to że ktoś pracuje w zakładach mięsnych nie upoważnia go do
    wynoszenia 20kg kiełbasy dziennie bez zgody pracodawcy).

    >1) czy pracodawca miał prawo określać granice zachowania tajemnicy
    >dopiero po złożeniu przeze mnie wypowiedzenia?

    miał

    >2) czy mam obowiązek podpisania klauzuli lojalnościowej i jakie grożą
    >mi konsekwencje w przypadku odmowy?

    uważaj, żeby za jakieś głupoty dyscyplinarki nie dali

    >3) czy korzystanie z doświadczenia i nabytych kontaktów można traktować
    >jako działanie na szkodę firmy X?

    Kradzież wewnętrznych dokumentów i baz danych, jak również tajnych
    informacji dotyczących urządzeń (coś w rodzaju szpiegostwa
    przemysłowego) w celu nieuczciwej konkurencji? - hmm, no nie wiem...

    Moja rada - nic nie podpisuj, chyba że Ci się to opłaci np. dadzą
    jakieś odszkodowanie.
    Jak już przejdziesz do konkurencji i prawnikowi firmy X będzie chciało
    się Ciebie pozwać do sądu, to nie przyznawaj się do kradzieży baz
    danych klientów i statystyk awaryjności, oraz innych wewnętrznych
    dokumentów firmy X. Możesz wyjaśnić, że dane zacząłeś zbierać od zera
    na podstawie ogólnodostępnych informacji, lub kontakt do klientów
    firmy X przekazał nowy pracodawca. Uważaj tylko na klientów, którzy
    nie są firmami, a osobami fizycznymi nieprowadzącymi DG (ochrona
    danych osobowych).

    Poza tym, to trzeba być debilem, żeby bez lojalki dopuścić pracownika
    do strategicznych informacji, które pozwalają na rozłożenie firmy na
    łopatki. Nawet z lojalką byłoby to głupotą, takie rzeczy jak kontrakty
    i ich kopie to się w firmowym sejfie trzyma. Ale to tylko tak na
    marginesie.

    --
    pozdrawiam
    Bremse