PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzetargi pracy czy to jest w ogóle legalne??? › Re: przetargi pracy czy to jest w ogóle legalne???
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: przetargi pracy czy to jest w ogóle legalne???
    Date: 14 Feb 2008 09:49:57 +0100

    On 2008-02-13, pampalini <t...@p...onet.pl> wrote:

    > przykłady są najlepszym zobrazowaniem.
    > Wciąż twierdze że jeżeli jedna strona użyje słowa "poszukuje pracownika" albo
    > użyje stwierdzenia "mam dla Ciebie propozycje" to o zamawiającym nie ma tu mowy.

    Wciąż zamawia usługę i za nią płaci. Jak zaproponujesz kupcowi na targowisku,
    że kupisz dwie rzeczy, jak Ci zejdzie z ceny, to nadal on jest sprzedawcą,
    a Ty kupującym, mimo że Ty wyskakujesz z propozycjami.

    A co do poszukiwania pracownika - są też takie rzeczy jak przetargi. Wg. Ciebie
    jak szkoła ogłosi przetarg na dostawę sprzętu komputerowego, to firma która
    ten przetarg wygra, jest automatycznie klientem? :P

    > Jesli pracownik umiesci CV ze poszukuje pracodawcy figuranta to on bedzie
    > zamawiającym , tak jak powiedziałem, wszystko zalezy od poniesionych kosztów i
    > ich proporcji.

    IMHO - nie zależy.

    > Całosc dyskusji sprowadzała sie do ustanowienia która strona
    > powinna (albo może) podawać oferte ze swojej strony.

    Wg. mnie - ta, która jest sprzedawcą. Dlatego zadałem Ci wtedy to pytanie.

    [..]

    > wszystko zalezy od okolicznosci.

    Na razie nie umiesz podać okoliczności sprzecznych z tym co piszę.

    > Tak jak powiedziałem jesli dwoje ludzi sie umówi ze jeden pracuje dla drugiego
    > lub współpracują ze sobą to od okolicznosci i proporcji posiesionych wkładów
    > itp zalezy jak to okreslimy. Jeden składa zamówienie na drugiego a drugi na
    > pierwszego w takiej lub innej formie medialnej. Co za różnica z której strony
    > pada propozycja jesli dotyczy kooperacji obu stron

    Każda umowa dotyczy jakiejś kooperacji obu stron. Umowa kupna/sprzedaży też.
    Umowa o pracę też. Tylko w tym przypadku szczególnym "towarem" jest praca
    (nie pracownik).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl