PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblemy w nowym szefemRe: problemy w nowym szefem
  • Data: 2005-02-13 22:42:02
    Temat: Re: problemy w nowym szefem
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte; <cuocmv$mfd$1@news.dialog.net.pl> :

    > W wiadomości news:cuobcl$lnu$1@atlantis.news.tpi.pl Flyer

    > No co ty? Szacunek i godność nie zależą od posiadania (lub nie)
    > zatrudnienia.

    ;) Nie zależą, ale szacunek i godność można szybko utracić nie mając
    zatrudnienia i szans na jego znalezienie, zwłaszcza jeżeli godność jest
    przynależna statusowi zawodowemu, a bez niego się "ulatnia".

    > Nic nie pisałem o naruszaniu godności, bo o tym w poście girl nic nie ma.

    ;) Skoro ma mieć baczenie na "szacunek i godność" to chyba bierzesz pod
    uwagę ich naruszenie?

    > Natomiast podstawy do stanowiska, jakie reprezentuję dostrzegam tu:
    > "wiecznie niezadowolony, z ciągłymi pretensjamiz ciągłymi pretensjami"
    > i tu:
    > "pisze mi maila z pretensja ze czegos nie dostal podczas gdy juz
    > dawno dostał to na maila ale nie przeczytał albo umawialismy sie na 20 a juz
    > 19 mam maila z pretensja ze nie dostał..."

    Szef się zmienił i tyle - dopóki nie narusza pewnych zasad to może być
    zły, stary, brzydki, i sprawiać WRAŻENIE wiecznie niezadowolonego -
    wolno mu. Podkresliłem "wrażenie" bo na podstawie postu trudno zgadnąć
    ile w sytuacji jest winy samego szefa a ile subiektywnego odbioru autora
    - zauważ jednak, że autor w ramach pretensji wymienia także "niechęć"
    szefa do współpracy przy tworzeniu analiz, co jest lekko dziwne w
    zestawieniu z pozostałymi "faktami" - jest to więc albo litania
    wszystkich grzechów, które autor wynalazł u Szefa [niezależnie od ich
    wagi - po prostu autor nie cierpi szefa], albo świadectwo tego, że
    wszystko co powoduje zmianę w statusie autora, choć nie pogarsza jego
    statusu w świetle KP, jest na be.

    Co do cytatu - trudno mi zgadnąć, czy sytuacja wynika z braku zdolności
    porozumienia się autora, czy faktycznie jest to wina szefa, nie wiem ile
    trwało robienie tego raportu, jak był pracochłonny. Nie wiem również,
    czy umawianie się z szefem na termin obejmowało również godzinę i kiedy
    szef zaczął ponaglać pracownika - jeżeli 5 minut przed końcem pracy 19,
    to miał do tego prawo, skoro 20 raport miał się znaleźć na jego biurku.

    > Nie musi.

    I właśnie o to chodzi, że NAJPIERW, zanim zacznie oceniać szefa MUSI.

    > Nie dla każdego te wartości są "jakiechś", zostało jeszcze nieco epigonów na
    > wymarciu.

    Odebrałem Twój post jak dawanie broni nieznajomemu, który twierdzi, że
    chcą go zabić. Dałabyś? Pewnie nie.

    Akurat miałem podobną historię w życiu - zawdzięczałem jej pracę -
    przyszedł nowy szef, a osoba zajmująca się systemem kadrowo-płacowym na
    wszystko odpowiadała "nie da się" [czasami faktycznie jest to prawdą] -
    chciała robić dokładnie to co robiła przez ostatnie 5 lat i nie musieć
    podlegać kontroli - "wyleciała" za porozumieniem stron. No i oczywiście
    "dało się" bez większego wysiłku intelektualnego. Szef był facetem, miał
    swoje humory, ale to jakoś nie wpłynęło na działanie całości, bo nie
    przekraczał w swoim zachowaniu dopuszczalnych norm. O ile się nie mylę,
    owa "wylecona" osoba do końca była/jest przeświadczona o "winie" szefa,
    pomimo oczywistych faktów, czyli tego, że nagle dało się modyfikować w/w
    system, że dało się robić nowe zestawienia itd.

    Flyer