PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca za granica › Re: praca za granica
  • Data: 2009-06-08 10:53:00
    Temat: Re: praca za granica
    Od: a...@n...pl szukaj wiadomości tego autora

    TS <t...@w...nospam.pl> wrote:

    > <a...@n...pl> wrote in message

    > "Contract" to po polsku cos jak umowa-zlecenie.
    > Pracownik nie ma zadnych urlopow, nadgodzin, chorobowych itd.
    > Pracodawca placi tylko jak jestes w pracy.
    > Ogolnie kontrakty stosuje sie bardzo czesto jako okres probny.
    > Dostajesz 3 miesiace kontrakt, jak sie sprawdzisz, to przechodzisz na
    > "Permanent" czyli stala umowe o prace.
    > Sa tez kontrakty pod konkretny projekt. Trzeba zrobic cos tam, a potem juz
    > nie bedzie potrzebny pracownik.
    > Dlatego kontrakty sa duzo bardziej platne niz praca na umowe.

    Wydaje mi sie, ze chodzi o kontrakt czasowy - tzn 6-cio miesieczny, do
    konkretnego projektu.

    "Pracownik nie ma urlopow, nadgodzin, chorobowych ....etc" - wiec w jaki
    sposob zalatawiane (rozliczane) sa np. choroby, ewentualnie nagle
    wypadki, czy potrzeby zabrania sobie ilustam dni wolnych?
    Czy w takiej umowie mozna zastrzec sobie mimo wszystko mozliwosc wziecia
    sobie okreslonej liczby dni wolnych? Trudno mi sobie wyobrazic, zeby to
    nie bylo jakos uregulowane - zeby pracownik tylko pracowal na takim
    kontrakcie bez mozliwosci wziecia sobie wolnego.

    > To zalezy od kraju, z niektorymi mamy podpisane umowy o unikaniu podwojnego
    > opodatkowania, z innymi nie.
    > Powiedz jaki kraj, to wiecej bedzie mozna napisac.

    Chodzilo o Belgie. Podobno od maja tego roku jest mniej formalnosci dla
    Polakow, bo wczesniej trzeba bylo miec pozwolenie...
    Cos gdzies kiedys czytalem o magicznej liczbie 181 albo 183 dni - jesli
    pracownik z Polski pracuje mniej niz ta ilosc dni - rozlicza sie tylko w
    Polsce, jesli wiecej - musi tez rozliczyc sie w Belgii.

    alupef