PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca za granica › Re: praca za granica
  • Data: 2009-06-08 13:42:18
    Temat: Re: praca za granica
    Od: "TS" <t...@w...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> wrote in message
    news:h0j04r$fbo$1@inews.gazeta.pl...
    > powiedzmy, że sprostuję:

    > błąd. Umowy międzynarodowe ewidentnie wskazują liczbę 183 dni przebywania
    > poza granicami PL niezależnie czy rok jest przestępny czy nie

    Tu masz racje, zagalopowalem sie.
    Chcialem poprostu pokazac z czego wynika liczba 183, czy 181 jak pisal autor
    watku.

    > błąd. rozliczenie podatkowe masz do kwietnia w roku następującym po danym
    > roku podatkowym

    Jesli mnie pamiec nie myli, to rozliczasz sie z roku kalendarzowego,od
    stycznia do grudnia, nie wiem skad ten kwiecien.

    > także błędy. Nie przeniosłeś ośrodka życiowego do innego kraju. owszem,
    > przebywasz poza krajem 183 dni w roku. opisywane przyklady wyjazdu mają
    > jednak charakter wybitnie "dorabiania się" z ewidentnym wskazaniem na
    > powrót do pl.

    Nie musisz nic przenosic, jesli Belgia ma podpisana umowe o unikaniu
    podwojnego opodatkowania.
    Osrodek zyciowy to byla bzdura, ktora US straszyl tych, ktorzy pracowali np
    w UK, gdzie umowy podpisanej nie bylo.
    Jesli pracujesz w jakims kraju, ktory ma podpisana umowe, to po
    przepracowaniu pol roku kalendarzowego automatycznie stajesz sie rezydentem
    podatkowym tego kraju i nie ma znaczenia, czy masz zamiar wracac, czy nie.

    pzdr,
    TS.