PracaGrupypl.praca.dyskusje"praca w młodym zespole" - tj. do ilu lat? › Re: "praca w młodym zespole" - tj. do ilu lat?
    From: "Immona" <c...@...y.t.n.i.j.zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "praca w młodym zespole" - tj. do ilu lat?
    Date: Tue, 30 Aug 2005 16:25:14 +0200

    Użytkownik "IAl" <i...@o...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:2cbe2$431458ee$5112c9bf$822@news.chello.pl...
    > Immona wrote:

    > Myślę, że skoro dajemy przyzwolenie na łamanie prawa w imię zysków i
    > wydajności, to może bezpłatnie rozdawać tym młodym pracownikom amfetaminę
    > albo spiida?

    Nielegalne. A tak poza tym, to czym sie rozni speed od amfetaminy? To co
    wiem na ten temat wiem z gazet, ale zawsze mi sie wydawalo, ze to synonimy.

    > Atmosfera to powinna być przede wszystkim PROFESJONALNA !!
    > a nie takie bzdury!

    Niektorzy wlasnie dlatego boja sie starszej grupy wiekowej, ze obawiaja sie
    przejawiania przez nia sztywnosci i pojecia profesjonalizmu polegajacego na
    byciu obnoszaca sie ze swoim dystansem do ludzi i poczuciem waznosci kukla.
    Profesjonalny wizerunek przynosi pieniadze na styku z klientami i
    kontrahentami, tam, gdzie sie tworzy cos chocby minimalnie kreatywnego,
    dobre i wesole samopoczucie grupy jest wazniejsze dla jakosci wykonanej
    pracy niz to, jak to wyglada z zewnatrz i czy czuc prazona kukurydza, czy
    nie.

    Mozesz uwazac dobra atmosfere za bzdury, ale tysiace menedzerow uwaza
    inaczej. I to oni robia pieniadze, nie Ty.

    > Uważam, że dyskryminacja w miejscu pracy ze względu na wiek (i tak tylko
    tu
    > mówimy o osobach powyżej 30-stki) to nie ma bynajmniej nic wspólnego z
    > kulturą, to bardzo troglotyczne zjawisko nie istniejące w krajach o
    > ugruntowanej kulturze i sile gospodarki, vide: to JAWNE *CHAMSTWO* !!

    Mozesz tak uwazac, ale nie musisz z tego powodu krzyczec na mnie. Zapewniam
    Cie, ze ja nie mam nic wspolnego z tym zjawiskiem. :)

    > A właśnie jest *dokładnie* odwrotnie! Wolność rynkowa wtedy, w latach
    > 1993-97 w Polsce była nieprównywalnie większa niż obecnie. Właśnie wtedy
    > był niesłychany boom wolnej przedsiębiorczości a Polska była z szacunkiem
    > określana we wspomnianej już CNBC jako tzw. "Tygrys Europejski". (A nie
    tak
    > jak teraz jako rezerwuar *niewolniczej* siły roboczej.) Gdyby Polska
    > utrzymała ten kurs to byłaby obecnie blisko Korei Płd., teraz jednego z
    > najbogatszych państw na świecie ale wówczas polski potencjał właśnie z
    > Koreą porównywano.

    Zgadzam sie z tym. 93-97 to byly piekne czasy, w ktorych wiele fortun
    uroslo. Ale ci, ktorzy byli wtedy przedsiebiorczy i skorzystali na boomie,
    maja dzis firmy lub pracuja na fajnych stanowiskach. Ci, ktorzy nie
    skorzystali, (poza tymi, ktorych pieniadze nie interesowaly, bo ich bardziej
    interesowala np. ich dziedzina nauki czy skromne powolanie) to w duzej
    mierze ci, ktorych socjalistyczna mentalnosc sparalizowala odbierajac im
    odwage skoczenia na glebokie kapitalistyczne wody.

    Istnieje u duzej czesci naszego spoleczenstwa problem mentalnosciowy
    post-komunistyczny. Nie mowie, ze u wszystkich.

    > Także wówczas powstała ogromna ilość małych firm, tzw. "small business",
    > które później Kołodko wykosił swoją polityką podatkową. Trzeba to teraz
    > przy kampanii wyborczej nagłośnić może, że w Księdze Rekordów Guiness'a
    > jest wpis, iż Polska podczas kiedy ministrem był Kołodko pobiła *rekord*
    > świata pod względem liczby zbankrutowanych firm w ciągu roku!

    Zrobil selekcje naturalna. Zreszta, nie tylko przepisy zrobily selekcje. Na
    poczatku lat 90-tych mialo sie klientow bez problemu, cokolwiek sie
    sprzedawalo, bo rynek byl glodny jak wilk i wszystko bral. Potem sie zaczal
    powoli nasycac i ci, ktorzy nie mieli przygotowana na te okazje strategii i
    zapasow potencjalu inwestycyjnego, zostali za swoja krotkowzrocznosc
    ukarani.

    > Już samo dyskutowanie ażebym musiał udowadniać konieczność szanowania
    > elementarnych praw człowieka, poszanowania ludzkiej godności, jest
    > *poniżające* dla mnie!
    > Bo niestety mówimy tu cały czas o sprawach podstawowych :(

    Troche sie nie rozumiemy. Ja nie mowie, ze starsi ludzie sa be jako
    pracownicy ani tak nie uwazam.
    Ja tylko tlumacze, dlaczego - z moich obserwacji - wielu pracodawcow takie
    przekonanie ma i ze to przekonanie jest oparte na generalizacji na cale
    pokolenie pewnych negatywnych cech, ktore rzeczywiscie czesc starszego
    pokolenia posiada.

    Jak sie zrozumie podstawy zjawiska, to latwiej jest postapic tak, zeby nas
    nie dotknelo lub dotknelo minimalnie.

    > Może lepiej żeby na rynku była elastyczność w sensie podatkowym niż takie
    > nic nie znaczące pierdoły?!

    Przecietna firma podatkow nie jest w stanie zmienic, a na dobor pracownikow
    ma wplyw, wiec stara sie dzialac tam, gdzie ma wplyw grupujac zespol jak
    najlepiej dopasowany do dzialania na obecnym rynku.

    > Dlaczego od razu zakładać najgorsze? Może dzisiejsi polscy szefowie są
    > *indolentami* i nie mają pojęcia o nowoczesnym systemie motywacyjnym?

    Moze.

    > Sori ale selekcja ze względu na wiek zalatuje amatorszczyzną na poziomie

    Sorry, ale ja sie nie zetknelam nigdzie z selekcja ze wzgledu na _wylacznie_
    wiek. Przypuszczam, ze selekcja na tej podstawie dokonuje sie w branzy
    modelek, hostess i innych zawodow, w ktorych podstawowa kwalifikacja jest
    ladne wygladanie, zwiazane z mlodoscia, czy tego chcemy, czy nie. We
    wszystkich innych przypadkach wiek byl co najwyzej jednym z kryteriow, a im
    bardziej merytoryczne stanowisko, tym mniejsza byla jego waga wobec takich
    atutow jak wyksztalcenie, doswiadczenie lub cechy osobowosci.

    > I co? Niby jak ów 50-latek nuaczyłby się nowego języka programowania w
    domu
    > to niby już jego wiek mówisz nie liczy się? Co za bzdury! Zwłaszcza, że
    > jest bezrobotny od paru lat, w warunkach polskich, żeby jajko zniósł to
    już
    > nie ma szans!

    Jak sie walczy o zdalne zlecenia przez Siec, to ani Cie nikt nie oglada, ani
    nie pyta o CV - lecz wylacznie o porfolio, referencje, cene.

    > Natomiast gdzieś na Zachodzie byłoby pewnie inaczej... i o
    > tym właśnie od samego początku mówię czyli o poziomie cywilizacyjnym

    to zamiast uczyc sie programowac moze sie uczyc angielskiego lub innego
    jezyka i sie przeprowadzic tam, gdzie jest dla niego praca. Tez jakies
    wyjscie, ale tez wymagajace uczenia sie.

    > Tak, ale teraz są wybory i wreszcie nadeszła pora podporządkować te sprawy
    > właśnie intersom *normalnych* ludzi zamiast się puszyć gadką o inwestorach
    > którzy akurat inwestują nie tam gdzie powinni...

    Powiesz mi, na kogo glosujesz? Ciekawi mnie, jaka partia przyciaga ludzi o
    takich pogladach.

    > To też oczywiście. Czasy "rżnięcia głupa" przed sądami na szczęście powoli
    > odchodzą "do minionej epoki" razem z takimi betonami jak ty...

    A ile ja mam lat, jasnowidzu? :)

    > Jak ktoś ma w pracy sam "młody zespół" to z samej matematyki statystycznej
    > wynika, że stosował selekcję dyskryminacyjną.

    W krajach, gdzie sie toczy procesy o takie sprawy wymaga sie pokazania i
    porownania kwalifikacji kandydatow, a nie rozpatruje je na podstawie liczb
    lub demografii zespolu. No bo czy nie moze sie rzeczywiscie zdarzyc tak, ze
    ten mlody akurat mial lepsze kwalifikacje?

    > Gratuluję dobrego samopoczucia :P

    Troche watpie w szczerosc intencji, ale i tak dziekuje.

    I.