PracaGrupypl.praca.dyskusje[onet] Polski rynek pracy otwarty na Wschód › Re: [onet] Polski rynek pracy otwarty na Wschód
    From: "jark" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [onet] Polski rynek pracy otwarty na Wschód
    Date: Sat, 21 Jul 2007 22:35:19 +0200

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał w wiadomości
    news:f7r6s7$lbj$1@news.onet.pl...

> [...]
    > napędza interes sklepowi z telewizorami. Dzięki temu właściciel sklepu ma
    > więcej pieniędzy, które może wydać... lub zapłacić więcej pracownikowi,
    > żeby mu nie uciekł za granicę. Nasza gospodarka rozwija się napędzana
    > pieniędzmi zabranymi angielskiemu hydraulikowi.
    > - redukują bezrobocie, dzięki czemu mamy więcej pracy do wyboru za większe
    > pieniądze. Już nam pracodawca nie powie, że "na twoje miejsce jest 10
    > chętnych, jak ci się nie podoba, to do widzenia". Teraz mówi: "dam ci tyle
    > i tyle, komórkę, samochód, a jak ci nie odpowiada, to możemy jeszcze
    az do momentu kiedy zadania pracownika i mozliwosci pracodawcy beda
    rozbiezne calkowicie (przeciez zeby zaplacic tyle ile zada pracownik
    pracodawca musi:
    1. miec z czego dac
    2. bedzie mial z czego jesli pracownik bedzie wydajny...

    > A teraz jakiś przygłup w rządzie ulega mniejszościowej Konfederacji
    > Pracodawców. Sprowadzają Chińczyków i Ukraińców, którzy będą pracować za
    > psie pieniądze i w dodatku zabiorą te pieniądze do siebie. U nas znowu
    > zwiększa się bezrobocie. Chińczyk całe zarobione pieniądze zabierze do
    > domu i dzięki temu zarobi chiński murarz i chiński właściciel sklepu z
    > telewizorami...
    bzdura kompletna: czesc pieniedzy wydadza tutaj: jedzenie, mieszkanie,
    uslugi - zwykle zycie, a czesc oczywiscie zabiora ze soba ale to juz ne tak
    wiele (wez pod uwage, ze jeszcze odejda podatki, ZUS, itp itd, na ktory
    zarabia Panstwo wiec i my - miejsmy nadzieje-podatnicy).

    > Nasi pracodawcy cieszą się, bo znowu będą mieli bydło do pracy, którym
    > mogą pomiatać. A przeciętny Kowalski znowu klepie biedę, bo nie może
    > znaleźć normalnie płatnej pracy.
    pracodawcy nie beda zatrudniac osob wkazanych w rozporzadzeniu na bardziej
    wymagajace i dlugoterminowe stanowiska! tu tylko Polacy lub obuwatele UE i
    to z pewnoscia beda dobrze oplacane stanowiska a nie stanowiska pomocnikow
    murarzy, pakowaczek itp., ktorych najwiecej brakuje w Polsce i ktorzy
    zarabiaja najmniej w tej chwili.

    > W rezultacie mamy gówno, a nie spadek bezrobocie i gówno zamiast
    > europejskich pensji. Nie jestem narodowcem, ale uważam, że taniej siły
    > roboczej nie powinno się sprawdzadzać do Polski.

    niezgadzam sie wogole. popatrz na W. Brytanie i Irlandie. Porownaj ich
    gospodarki i to co zaszlo tam po otworzeniu rynku dla polakow i innych
    obywateli Europy Wschodniej. Gospodarka ma sie swietnie, zwieksza sie PKB,
    wszyscy sa zadowoleni.

    > Łukasz

    Bud