PracaGrupypl.praca.dyskusjemoja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcariiRe: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
  • Data: 2009-08-24 23:32:47
    Temat: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja mam na wymienniku (w zasadzie tuż przed) normalny układ pomiarowy -
    > podaję stan na koniec miesiąca, przysyłają fakturkę, opłacam i niczym się
    > nie interesuję.

    > Ale podzielnik ma chyba cos podobnego robić - wskazywać ilość
    > (przynajmniej
    > przybliżoną) zużytego medium w postaci energii cieplnej. U znajomych, w
    > blokach tak właśnie się to odbywa - i w przypadku "nadpłaty" po wykonaniu
    > rocznego odczytu i bilansu - maja albo dopłatę albo nadpłatę.

    ale to jest podział a nie pomiar. zmierozne z dużym marginesem błędu ciepło
    jest _dzielone_ wg różnych magicznych współczynników na wszystkich
    mieszkańców bloku i wtedy dopiero ustalana jest wysokość zobowiązań.
    Paradoksalnie osoby zuzywające najwięcej (grzejące na max) niekoniecznie
    muszą najwięcej płacić, a duże różnice opłacają w znacznej części ci co
    starają się oszczędzać, dlatego też przy podzielnikach nie warto oszczędzać
    i przykręcać grzejników poniżej jakiegoś tam swojego progu...
    --
    Jackare