PracaGrupypl.praca.dyskusjekary dla pracodawców mają być zaostrzone › Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
  • Data: 2007-03-08 18:47:46
    Temat: Re: kary dla pracodawców mają być zaostrzone
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:45f02555$0$13200$f69f905@mamut2.aster.pl camel

    > Niedawno oglądałem reportaż o koczujących na zapleczu dworca, brudnych,
    > pozostających bez środków nawet na powrót do kraju, posiadaczy wyższej
    > niż przeciętna inteligencji, co rzecz jasna było jedynie dowodem
    > zaradności.
    > Do tej wyjątkowej elity należała także do niedawna była mistrzyni
    > olimpijska Agata Wróbel, udzielająca się w sortowni śmieci w Anglii. Już
    > wprawdzie w odpadach nie grzebie, ale niestety nie z powodu
    > nadinteligencji lecz dlatego, że sprawę nagłośniono i zlitowało się
> [...]

    Tylko wez pod uwage, ze jesli do mediow zglosi sie ktos, komu poszlo
    dobrze i zaproponuje siebie i innych kolegow do opisu, zeby podniesc
    morale, pokazac, ze sa tez historie sukcesu i ze Polak potrafi, uslyszy,
    ze na to nie ma zapotrzebowania i ze czytelnicy nie beda tym
    zainteresowani. Taka odpowiedz dostal jeden facet z USA, ktory opowiadal
    kiedys o tym na innej grupie. W calym tym szumie medialnym o emigracji
    brytyjskiej nie widzialam tez nigdy reportazu o historiach i zyciach
    ludzi nalezacych do stowarzyszenia Polakow pracujacych w londynskim
    City, a takowe istnieje. Postawa mediow to "jesli Ci sie udalo, to miej
    przyzwoitosc (?) o tym milczec, bo nie pasujesz do stereotypu".

    Zjawisko "szczuropolonii" (niech sie nikt nie obrazi, uzywam wyrazenia
    rozreklamowanego przez pewna powiesc) istnieje, ale ze wzgledu na
    atrakcyjnosc medialna nieszczecia i popularnosc propagandy
    antyemigracyjnej jest niezwykle nadreprezentowane w mediach. Poznalam w
    realu i korespondencyjnie mase Polakow zyjacych w rozwinietych krajach i
    nalezacych do klasy sredniej w tych krajach. Tyle, ze tacy ludzie, jako
    dobrze znajacy lokalny jezyk, szybko asymilujacy sie itp. z reguly po
    kilku latach najpozniej zatracaja zainteresowanie Polska i "znikaja" z
    debaty o emigracji - ani nikt o nich nie wspomni, ani oni sie nie
    odezwa. I potem publicznosc ma tak niezrownowazony obraz jak
    zaprezentowany przez Ciebie.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533