PracaGrupypl.praca.dyskusjejava czy oracle ? › Re: java czy oracle ?
  • Data: 2006-09-25 06:41:11
    Temat: Re: java czy oracle ?
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 24 Sep 2006 20:57:42 +0200, grom@x <gromax@_usun_to_.interia.pl>
    w <ef6nve$kg0$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > hmm... to troche nie tak. najpierw musi być coś zrobione (np. technologia)
    > lub bardzo dobre widoki na wytworzenie tegoż, zeby spece od marketingu mogli
    > podziałać. Nie wyobrazam sobie, żeby móc nakrecac rynek wyłącznie bajkami,
    > musza byc jakies konkrety (nie mylić z koloryzowaniem itp, bo to juz jest
    > marketing prowadzacy do sprzedazy).
    > Generalnie o tym, co mają zrobić własciwi wytwórcy (np. inzynierowie,
    > programiści) decyduje rynek, a konkretne decyzje zapadają podczas ustaleń z
    > odbiorcą, na tym poziomie sa ustalane szczegóły, w tym np. uzyte tecnologie.

    Hmm, nie wszędzie. Wyobraź sobie, że jest na przykład soft. Ten soft ma
    w specyfikacji, że ma chodzić na jakiejśtam konfiguracji, tyle a tyle
    procków, taka a taka macierz dyskowa i te sprawy.
    Binarnie jest kompatybilny z innymi maszynami producenta sprzętu, ale
    jak okazuje się, że maszyna jest za słaba, to zgłoszenie błędu,
    jakiekolwiek by nie było, jest uwalane z powodu niezgodności sprzętu.
    I tutaj nie ma miejsca na ustalenie z klientem technologii - klient
    dostaje płytkę albo kilka z softem, oprogramowaniem zewnętrznym i co ma
    se do tego kupić.

    [ ... ]
    > Czyli - mozna powiedzieć, że nie ma się o upierać ze większy wpływ ma
    > programista niż sprzedawca albo ze wymaga marketing itp. Naczynia połączone

    To to wiem, ktoś wytwory programisty musi sprzedać.

    [ ... ]
    > a co do jądra, to nie wydaje mi się że moze mieć to jakikolwiek wpływ na juz
    > istniejące rozwiązania. a SCO to nie tylko linux :) dywagacje dotyczace

    Jeżeli SCO przegra, może mieć kłopoty jako firma.

    > rozwiazań darmowych czy opartych o Open Source to w jakiś sposób pytanie o
    > dalszy rozwój rynku (chociaż i tak wg. mnie marginalny, bo za damo to nikt
    > nie zarobi, a samo hasło "za darmo" samo w sobie jest dość puste).

    Idea jest, żeby zarabiać na supporcie. Zresztą - możesz postawićtakże
    płatny soft na OpenSource systemie (Oracle chyba dość mocno wspiera
    Linuxa).

    ja czyli jakub
    Revoke.