PracaGrupypl.praca.dyskusjejava czy oracle ?Re: java czy oracle ?
  • Data: 2006-09-25 08:11:56
    Temat: Re: java czy oracle ?
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Lisowski wrote:

    > Dnia Mon, 25 Sep 2006 00:02:15 +0200, Stanislaw Chmielarz
    > <s...@u...com.PL> w

    > Zaraz, rozmawiamy o sytuacji, gdzie jest instytucja i ma
    > potrzebę rozwiązania swojego problemu przez odpowiedni program.
    > I teraz ma do wyboru:

    Jest jeszcze trzecia mozliwosc: kupic gotowy.

    > a) zlecić to zewnętrznej firmie
    > b) zatrudnić własnego programistę/zespół, w zależności od
    > stopnia złożoności programu i niech robią.
    > Według mnie, lepsza jest wersja b, gdyż firma ma pełną kontrolę
    > nad powstającym programem, feedback jest bardzo szybki i jest
    > bezpośredni kontakt dev - user. A miejsca na pomysły marketoidów
    > nie widzę. Chyba że firma ma ambitny projekt sprzedania tego
    > programu, wtedy przechodzimy do wersji a.

    Nie bierzesz pod uwage wielu czynnikow dzialajacych w duzych
    firmach. Dzial tworzacy oprogramowanie szybko sie "wyobcowuje" i
    ustawia na z gory upatrzonych pozycjach czyli realizuje to czego
    chca decydenci zapladniani przez marketoidow, czesto gesto nie
    majacy pojecia o meritum. Kontakt z uzytkownikiem ogranicza sie
    do "papierowego helpdesku" i w zasadzie wszystkie oddolne
    problemy sie olewa.

    > Wersja a ma sporo wad, był niedawno chyba wątek na
    > pl.comp.programming.

    Wersja a ma jedna wade: firma przyjmujaca zlecenie pod presja
    ekonomiczna (walka konkurencyjna) zaczyna oszczedzac na procesie
    tworzenia aplikacji i np.: pomija pelna analize merytoryczna
    tematu do oprogramowania, opierajac sie na nieudolnie
    wygenerowanych zalozeniach podanych przez decydentow
    zleceniodawcy. Decydent placi a uzytkownik pozostaje sam z
    problemami. Przerabialem takie wdrozenie na wlasnej skorze jako
    admin sieci.

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.