PracaGrupypl.praca.dyskusjejava czy oracle ?Re: java czy oracle ?
  • Data: 2006-09-25 16:10:29
    Temat: Re: java czy oracle ?
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmm, nie wszędzie. Wyobraź sobie, że jest na przykład soft. Ten soft ma
    > w specyfikacji, że ma chodzić na jakiejśtam konfiguracji, tyle a tyle
    > procków, taka a taka macierz dyskowa i te sprawy.
    < ciach >.
    > I tutaj nie ma miejsca na ustalenie z klientem technologii - klient
    > dostaje płytkę albo kilka z softem, oprogramowaniem zewnętrznym i co ma
    > se do tego kupić.
    < ciach >
    to ze wymagania sprzętowe podane w specyfikaji produktu w rzeczywistości nie
    pozwalaja na prawidłowe działanie softu, o jest imho wina sprzedającego (i
    prawie na pewno marketingu).
    a ustalanie technologii? oczywiscie, że klient to ustala, w końcu on płaci
    za produkt, czyli wybiera taki jaki mu odpowiada.
    I nie pisz mi w tym momencie o produktach "pudełkowych", bo w ten sposób
    klient się skazuje na to ze nie ma (albo w baaardzo ograniczonym zakresie)
    wpływu na to co jest produkowane. Albo potrzebuje oprogramowanie
    specyfikowane, albo "ogólnodostępne". Albo chce mieć coś specjalnie dla
    siebie, albo też "skazuje" się na "dla wszystkich". I wreszcie chce wydac
    sensownie pieniądze albo też nie.
    Możemy na ten temat pogadac długo i namiętnie. Na wdrozeniach róznych
    systemów, w tym i opensourcowych (choć akurat tych w zdecydowanej
    mniejszości) moze zebów nie zjadłem, ale od kilku lat sie zagadnieniem
    zajmuję
    < ciach>

    > Jeżeli SCO przegra, może mieć kłopoty jako firma.
    Czyli wtedy klient moze rozwarzyc, czy warto zmieniać platformę a jeżeli
    tak, to po upływie jakiego czasu. A póki co SCO nie opiera się na linuksie,
    co najwyzej chce rozszerzyć jednę ze swoich działek. Najwyzej mu nie
    wyjdzie.

    > Idea jest, żeby zarabiać na supporcie. Zresztą - możesz postawićtakże
    > płatny soft na OpenSource systemie (Oracle chyba dość mocno wspiera
    > Linuxa).
    A po co mam robic to prywatnie? wiem co i u których klientów działa, a takze
    jaki technologie zostały tam zaimplementowane. I poza tym nie samym Oraclem
    w systemach BD świat zyje :) jest troche "mniejszych" firm, jak np. progess
    (www.progress.com).
    I poza tym, prosze, nie szukaj mi zajęcia. nie prosiłem cię o to. a ze
    swojej strony tylko starałem się naświetlić ci swój punkt widzenia,
    chociazby dlatego że wiem że problem nie jest tak prosty jak ty
    przedstawiłeś

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*