PracaGrupypl.praca.dyskusjejava czy oracle ? › Re: java czy oracle ?
  • Data: 2006-09-25 06:28:15
    Temat: Re: java czy oracle ?
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 25 Sep 2006 00:02:15 +0200, Stanislaw Chmielarz
    <s...@u...com.PL>
    w <ef6v6f$hsf$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

    > Teoria, ktorej praktyka, z ktora mialem do czynienia, niestety nie
    > potwierdzala. Programy pisane przez zatrudnionych programistow
    > rozwijaly sie glownie w kierunku spelniania coraz to bardziej
    > idiotycznych wymagan marketoidow niz poprawy efektywnosci
    > dzialania. Oznacza to, ze czesciej wprowadzano zmiany niz

    Zaraz, rozmawiamy o sytuacji, gdzie jest instytucja i ma potrzebę
    rozwiązania swojego problemu przez odpowiedni program.
    I teraz ma do wyboru:
    a) zlecić to zewnętrznej firmie
    b) zatrudnić własnego programistę/zespół, w zależności od stopnia
    złożoności programu i niech robią.
    Według mnie, lepsza jest wersja b, gdyż firma ma pełną kontrolę nad
    powstającym programem, feedback jest bardzo szybki i jest bezpośredni
    kontakt dev - user. A miejsca na pomysły marketoidów nie widzę.
    Chyba że firma ma ambitny projekt sprzedania tego programu, wtedy
    przechodzimy do wersji a.
    Wersja a ma sporo wad, był niedawno chyba wątek na
    pl.comp.programming.

    ja czyli jakub
    Revoke.