PracaGrupypl.praca.dyskusjeimprezy firmoweRe: imprezy firmowe
  • Data: 2005-03-13 15:22:16
    Temat: Re: imprezy firmowe
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mobistel" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:d11ken$vo3$1@polsl.gliwice.pl...

    > w Polsce niestety w wielu ludzich ciagle panuje przekonania: praca jest
    > zla, pracodawca jest zly, to ze musze pracowac jest okropne i w ogole
    > wszystko jest do "D", a na dodatek pensja jest za mala i dlatego firma
    > mnie "G" obchodzi -

    No niestety.
    W pewnym sensie rozumiem ten ogolny sprzeciw wobec tego, co pisze, poniewaz
    u wielu osob moze on wynikac z ich osobistych doswiadczen. Jest faktem, ze
    _w Polsce bardzo malo jest sensownych, normalnych firm_. Ciezko je znalezc i
    ciezko sie do nich dostac. Za to firm, ktore moga wzbudzic taka postawe jak
    opisana, jest bardzo duzo i z nich wiekszosc ludzi ma doswiadczenia. Na
    szczescie mam wiele kontaktu z ludzmi (z ktorych czesc jest spoza tego
    kraju), wsrod ktorych nie czuje sie jak ufok z takimi pogladami jakie mam -
    i nie sa to bynajmniej "szczury" korporacyjne zaharowujace sie na smierc. Bo
    nie chodzi tu o jakies mistyczne poswiecenie firmie za to, ze jest firma,
    jak to sie dzieje w przypadku japonskim, ale o wzajemnosc - tego typu firmy
    zwykle tez traktuja ludzi bardzo dobrze i integracja, poczucie wspolnego
    zadania ma miejsce do zrodzenia sie wlasnie w takich - dobrych - warunkach.
    Czescia tych dobrych warunkow jest tez to, ze takie firmy nie zmuszaja
    bynajmniej ludzi do przepracowywania sie, z wyjatkiem momentow, kiedy
    deadline'y gonia i wszyscy musza sie wziac ostro do roboty - ale poza takimi
    chwilami w tych firmach praca odbywa sie w normalnym, dajacym komfort tempie
    pozostawiajacym czas na chwile relaksu w trakcie pracy. Laczenie wiec
    takiego nastawienia zespolu z karoshi jest falszywym stereotypem.

    I.