PracaGrupypl.praca.dyskusjeczekam na cenne uwagi - psychologRe: czekam na cenne uwagi - psycholog
  • Data: 2003-08-19 11:52:42
    Temat: Re: czekam na cenne uwagi - psycholog
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Moralistka M. <m...@o...pl> napisał(a):

    > Nie zalamujac sie postanowilam wziac spawy w swoje rece i z wrodzona sobie

    Brawo, podziwiam za odwage. Moja TŻ też właśnie skończyła psychologię
    (specjalność - psychologia pracy) i mam jako takie rozeznanie w rynku i,
    szczerze mówiąc, jej bym tego nie doradzał. Ale być może jestem w dużym
    błędzie.

    > spostrzegania go przez innych. Czy psycholog w obecnych czasach ma szanse
    > zaistniec w waszej firmie jako fachowiec od kreowania wizerunku firmy,
    > polityki personalnej (HR),

    Chyba w większości działów HR dużych firm pracują psycholodzy.

    > obslugi klienta (CRM)

    To już mnie zdziwiło. Przede wszystkim CRM to nie jest obsługa klienta. A po
    drugie przy CRMie pracują raczej (na moje oko, >90%) analitycy czyli ludzie
    po polibudach czy AE tj. umysły raczej ścisłe a nie humanistyczne. I uważam
    że to jest prawidłowe podejście.

    >specjalista ds szkolen?

    To jak najbardziej, oczywiście pod warunkiem że masz predyspozycje do
    szkoleń. Bo w moim przypadku jest wręcz przeciwnie :(

    > Odnosnie tego ostatniego - czy interesowaly by Was szkolenia organizowane
    > przez psychologow, ktore roznia sie od tych oferowanych przez inne firmy
    > szkoleniowe m.in. tym, ze nie oferuja sztampowego programu szkolen po
    > kosmicznych cenach lecz są
    > pasjonatami humanistycznej psychologii, sa racjonalni cenowo a przede
    > wszystkim odchodza od technik manipulacyjnych? (tym samym pytam: czy ktos
    > dzisiaj dziala jeszcze uczciwie?) Czy pracodawca, a tym samym klient, bedzie
    > zainteresowany taka oferta szkoleniowa czy raczej wybierze firme, ktora
    > dziala juz od wielu lat na rynku,

    Primo: wydaje mi się ze w tych dużych, znanych firmach też pracuje sporo
    psychologów.
    Secundo: Jeśli będziecie sporo tańsi od tych uznanych firm to będzie
    podejrzane bo każdy wie że szkolenia są drogie. Ale jeśli będziecie tańsi
    tylko trochę to większość wybierze znaną markę.
    Tetrio: Uważam że szczególnie w tym obszarze młode firmy mają najtrudniej -
    nie dość że sprzedają usługi to jeszcze jak zauważyłaś na początku
    postrzeganie tego typu profesji nie jest zbyt pozytywne. Z wartości tych (o
    ile takie są, ja sam mam septyczne podejście do psychologii) zdają więc sobie
    raczej firmy duże i one wybiorą inne duże firmy. Małe natomiast uważają to za
    zbędny wydatek.

    pzdr
    konlin