eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeczekam na cenne uwagi - psychologRe: czekam na cenne uwagi - psycholog
  • Data: 2003-08-19 12:51:47
    Temat: Re: czekam na cenne uwagi - psycholog
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Carlos <c...@w...pl> napisał(a):

    > to zalezy co rozumiesz przez CRM. bo tu chodzilo raczej o obsluge klienta
    > jako calosc, a nie system informatyczny przeznaczony do przechowywania i
    > analizy danych o klientach.

    Wydaje mi się że CRM to z definicji system informatyczny, który sprowadza się
    do BD + aplikacji obsługującej BD + procedur firmy. To jest całość i raczej
    nie można tego bardzo rozszerzyć lub zawęzić.

    > w niektorych firmach CRM oznacza zarowno call
    > center, obsluge przed- i posprzedazna jak i dzialania marketingowe.

    Zgadza się ale polega to na tym że w CC obsługa widzi całą historię
    współpracy klienta z firmą lub składa mu życzenia z okazji rocznicy ślubu :)
    Podobnie w przypadku marketingu czy działu sprzedaży - na podstawie analiz
    pochodzących z CRM można się zastanawiać czemu np. 80% klientów przechodzi
    całą procedurę zakładania lokaty w banku albo zakupu wycieczki w biurze
    podróży, po czym wciska Anuluj. Można też wyciągnać wnioski, czemu 70%
    klientów biorących najwyższy abonament w ciągu 3 miesięcy zmienia go na
    najniższy lub drugi od dołu. Itp, itd. I w całym CRM chodzi głównie o
    wychwycenie takich właśnie zachowań. Niezbyt więc widzę tu możliwość
    wykorzystania psychologów, chyba że w rzadkich przypadkach dla analizowania
    analiz (wiem że źle brzmi) pochodzących już z CRM.

    pzdr
    konlin


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1