PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie › Re: bezrobocie
    From: jerry <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: bezrobocie
    Date: Sat, 25 Feb 2006 16:24:26 +0100

    > Mocno wiarygodnego żródła informacji to nie podałeś. Telewizja fajna rzecz.

    A czy źródło, które mówi że w Polsce jest 3 miliony ludzi bez pracy jest
    wiarygodne? Jest absurdalne i nierealne. 3 miliony ludzi bez środków do
    życia, lub z ze śmiesznym zasiłkiem? Zabierz kilkunastu tysiącom
    przywileje wcześniejszych emerytur idą z kamieniami na Warszawę, nie
    skupuj od kilku tysięcy ludzi zboża po rynkowej cenie - zablokują tory i
    autostrady!! Teraz pomyśl o jakiej liczbie mówimy, tak - dobrze
    myślisz - to 3 miliony ludzi bez pracy (czyt. środków do życia) i...
    patrzę przez okno - rewolty nie widzę. Wiesz dlaczego? Bo w Polsce nie
    ma 3 milionów ludzi bez pracy, jest tylko 3 miliony zarejestrowanych
    jako bezrobotni, a to duża różnica.

    > Jednocześnie zrobiła się paranoja. Jest
    > duze bezrobocie a nie ma ludzi do pracy. Coraz trudniej znaleźć
    > wykwalifikowanego pracownika.

    I do tego zmierzam.

    > To będzie skutkowało dalszym zamykaniem firm i
    > dalszym wzrostem bezrobocia.

    Nie zgadzam się. Firmy powstają i padają także w USA. Zmierzamy ku
    dobremu. Wychodzimy z PRLu, gdzie mój ojciec skończył technikum i
    wybierał sobie zakład pracy - bo przecież skończył szkołę!
    Dziś w epoce informacyjnej płaci się za wiedzę i doświadczenie i to
    płaci dobrze. Masz coś do zaoferowania - zarobisz. Czasy w których
    dyplom otwierał Ci drogę do kariery minęły. Napisy "inż." zniknęły z
    wizytówek na drzwiach, nieprawdaż? Teraz dla ludzi, którzy jak sam
    pisałeś "skończyli jakąś szkołę" praca jest , albo będzie - jednak
    często tym ludziom taka nie odpowiada. Oni wychowani przez rodziców z
    poglądami z PRL oczekiwali więcej skoro mają taką czy inną szkołę.
    Często nie mają nic więcej do zaoferowania i dziwią sie, że zarabiają
    mniej niż spawacz. Nie zdają sobie sprawy, że ten spawacz dlatego
    więcej dostaje ponieważ jego szef dużo więcej na nim zarabia.
    pozdrawiam,