PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie › Re: bezrobocie
  • Data: 2006-02-26 13:30:14
    Temat: Re: bezrobocie
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jerry" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dts505$vil$1@news.interia.pl...

    > Doskonale zrozumiałem Twoje pytanie.

    > Nie tylko zasiłku, także świadczeń socjalnych, za które nie odprowadzają
    > składek, mimo że pracują. Dlaczego ludzie zatrudnieni legalnie i
    > zarabiający smieci nie pieniądze muszą płacić na służbę zdrowia i czekać w
    > kolejce na badanie z tymi, którzy mają to głęboko w dupie, mają status
    > bezrobotnego tym samym są ubezpieczeni, pracują sobie na czarno i taki
    > układ im pasuje.

    A jeśli ktoś nie choruje, to co jeszcze ma ze statusu bezrobotnego.

    > Niestety w wielu przypadkach tak. Zaszłości poprzedniego systemu, że czy
    > się stoi czy się leży to coś mi się należy są u niektórych ludzi tak
    > głebokie, że odbierają im motywację do zmiany. Nie wszędzie te zmiany da
    > się osiągnąc. Mam rodzinę w takich rejonach kraju, że gdy tam jestem mam
    > wrażenie że czas się zatrzymał w jakas niedzielę. Ludzie przed domami, nie
    > pędzą do pracy - bo takowej nie ma! Żyją (egzystują) z tego zasiłku bez
    > perspektyw i w zupełnej obojętności.

    Z jakiego zasiłku, jak po roku utracili do niego prawo?

> [...]
    > ale dlatego, że musiało tam dotrzeć nowe pokolenie - pokolenie otwarte i
    > gotowe na zmiany. Pokolenie przyzwyczajone do pracy w zamian za pewny
    > chleb nie odnalazło by się w nowych warunkach.

    > Na jakiej podstawie odmawiasz mi inteligencji. Chyba tylko na podstawie
    > braku szacunku i argumentów. Zmartwię Cię, ale inteligencji mi nie
    > brakuje, podobnie jak pomysłów, motywacji i chęci działania. Dzięki temu
    > zarabiam a nie wyłudzam, gardzę złodziejami a nie tłumaczę ich. Pomagam
    > innym ,a nie zachęcam do kombinatorstwa.

    To dlaczego winisz ludzi którzy nie maja prawie nic do powiedzenia?
    Bo nawet idąc na wybory masz coś do powiedzenia?

    > Tymczasem pozdrawiam. Jest niedziela, idź Józek do Kościoła. Ja w tym
    > miejscu modlę się o zdrowie, resztę sobie zapewnię. Ty pomódl się o rozum,
    > o otwarty rozum.
    > Strzała.

    Nadal nie rozumiesz!
    Skieruj swoją złość w innym kierunku.
    Jeśli ktoś pracuje na czarno to nie dlatego że tak chce
    ale że nie ma innego wyjścia.
    Bo zarabianie 500 zł legalnie to nie jest żadne wyjście.
    Może odpowiedz sobie na pytanie, komu zależy aby
    było lepiej? jakiej organizacji? partii? związkom?
    Bieda (bezrobocie) i głód to najlepsze narzędzia do
    sprawowania władzy!
    Ja znam bardzo proste rozwiązanie na biedę i bezrobocie
    ale większości to nie interesuje wola to uważać za utopie.

    Józek

    Ps.Kościół niema tu za wiele do rzeczy, szkoda że go próbujesz
    w to mieszać.