PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie › Re: bezrobocie
  • Data: 2006-02-26 03:28:31
    Temat: Re: bezrobocie
    Od: "prometeus" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chciałbym powoli sprostować parę dla mnie nie do końca rzeczywistych
    wypowiedzi.

    Po pierwsze nie rozumiem, dlaczego 3 milionowa a nawet 5 milionowa grupa
    ludzi nie zacznie rewolucji, - dlatego ze to duży kraj, i ludzie są
    rozrzuceni na sporym terytorium oczywiście z różnych grup zawodowych.. Ach i
    przeoczyłbym postępująca od kilkunastu lat apatie, która nie pozwala
    nabrania wystarczającej ilości sił do walki..A może chcemy się dopisać do
    listy samoobrony naszego demagoga lepera ?Ja wyglądając przez okno, co
    wieczór widzę biedaków, którzy walczą o swoje śmietniki (po walce następuje
    chęć odprężenia alkoholem i postępujący naprzód alkoholizm)..Musi być spora
    większość tych sfrustrowanych by do rewolucji dojść mogło ( platon)..Rządowi
    analitycy wiedza zawsze sporo wcześniej o rewolucjach..Takie rzeczy się
    kontroluje..

    Po drugie zauważyłem jakiś dziwny apozytywny stosunek do spawaczy, którzy to
    zarabiają więcej niż inż. w jakimś bliżej nieokreślonym zakładzie.Wiec ja
    jestem spawaczem z rocznym doświadczeniem w zawodzie ( wcześniej byłem
    ślusarzem z niewykorzystywanymi uprawnieniami) i zarabiałem 800 zł netto..Ta
    cała otoczka w środowisku, co do spawaczy i na mnie podziałała wiec
    postanowiłem spróbować w tej dziedzinie. I co mnie spotkało praca za 1300 zł
    miesięcznie - prawda ze niezła poprawa jak na polskie warunki??Ale już
    straciłem z 10 lat życia.Brak, jakich kolwiek wyciągów (nad głowa wiszą
    dosłownie atrapy) przez 8 godz. wdycham opary z nieczyszczonych zaolejonych
    metali i jak nas wspaniale traktują, gdy popędzają, co chwile każąc wrzucac
    detale od 30 do 50 kg lub podnosić 150 - 250 kg palety..Ale teraz pora roku
    odpowiada na narzekanie w materii temperatury - tyle ile na zewnątrz tyle +
    10 *c wewnątrz..Dlaczego nie zuce tej roboty???? Cały czas się staram, ale
    za granica potrzeba z doświadczeniem a tu już przyjeżdżają z za wschodniej
    granicy panowie doświadczeniem już nabytym..Wszyscy żyjemy w symbiozie bez
    względu na wykształcenie..To mnie ostatnimi czasy irytuje, bo wciąż słyszę
    jak to po uniwersytecie.Więc ma mieć lepiej w życiu jak by wiedza techniczno
    fizyczna na poziomie zasadniczym niebyła nic warta..Nie kazdy ma pamięć i
    umiejętności ścisłego zapamiętywania. 5 Lat studiów, z których 4,5 się
    balowało, u co niektórych daje im silę do wchodzenia na pagórki społeczne..A
    tak po za tym to i człowiek po uniwersytecie jak i człowiek bez żadnej
    szkoły potrafi wzjąść bron i walczyć naturalnie o swój byt - zobaczcie ten
    świat oczami cynika..

    To na tyle "inteligencja to wyuczone zuchwalstwo" Arystoteles