PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie L4 i operacja › Re: Zwolnienie L4 i operacja
    From: 'madzik' <m...@g...niet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnienie L4 i operacja
    Date: Sun, 07 Aug 2005 22:33:39 +0200

    Jotte:

    > Chyba nie mówisz poważnie?? Dogadywać się z szefem by nieobecność
    > spowodowana znanym terminem operacji nie zaszkodziła interesom firmy??

    Jeśli jest taka możliwość, to IMO jak najbardziej.
    Moja mama od wielu lat wszelkie _planowane_ pobyty szpitalne wybierała w
    terminach wakacyjnych (pracuje na uczelni). Chcesz sam być poważnie
    traktowany, traktuj tak innych, proste.

    > Tę
    > nieobecność "szef" ma przyjąć do wiadomości i zatroszczyć się we własnym
    > zakresie o zgodne z prawem zniwelowanie jej czasowych skutków. Pracownik
    > jest na zwolnieniu, ma problemy zdrowotne i to jest dla niego najważniejsze.
    > Firmę ma wtedy w d***e.
    > Pisałem, że takie postępowanie może być jedynie eleganckim gestem, na który
    > pracodawca musi sobie wcześniej zasłużyć.

    Ja do tego podchodzę zupełnie inaczej, mając przed oczami moją znajomą,
    która _m.in._ dzięki swojemu poważnemu podejściu do pracy (w znanej
    polskiej firmie), w ciągu około 10 lat przeszła z pozycji sekretarki, do
    stanowiska dyrektora departamentu, rodząc po drodze kilkoro dzieci, po
    każdym z nich dostając _dużą_ podwyżkę. Ale jednocześnie sama troszczyła
    się o to, żeby na czas jej nieobecności (nawet, gdy była sekretarką),
    było zabezpieczone wykwalifikowane zastępstwo po to, by podczas jej
    nieobecności firma nie musiała na gwałt szukać kogoś innego, szkoląc tę
    osobę od zera.
    Oczywiście, jest Ona osobą, która się szybko uczy etc, ale IMHO Jej
    poważne podejście do firmy zaowocowało tym, że ona sama też zawsze była
    bardzo poważnie przez tę firmę traktowana.

    > Czyżbyś mniemał, że księgowy powinien szukać zastępstwa na swoje miejsce dla
    > firemki zamiast dbać o swoje zdrowie i szukać dobrego lekarza dla siebie?

    Ty nigdy nie spotkałeś firmy, która dba o swoich pracowników, czy co? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Magda