PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie L4 i operacjaRe: Zwolnienie L4 i operacja
  • Data: 2005-08-07 21:18:56
    Temat: Re: Zwolnienie L4 i operacja
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:81kq8y18jwvw$.10v7k8lqhos1m.dlg@40tude.net Kaja
    <k...@n...ma.wp.pl> pisze:

    > Mimo wszystko trudno być prorokiem w tej sprawie, bo to zależy od
    > układów i atmosfery w firmie. Każdy pracownik ma chyba trochę tej
    > intuicji i sam powinien wyczuć co zrobić w danej sytuacji. Brać urlop i
    > nie mówić o szpitalu, czy poinformować szefa: w tym i tym dniu mam się
    > stawić w szpitalu, bo mam mieć operację. Mam właśnie ustalony termin
    > stawienia się na ten i ten dzień.
    Jakiej intuicji, o czym Ty mówisz? Przecież to regulują przepisy prawa
    pracy. Urlop to jest czas przeznaczony na odpoczynek (ma na myśli urlop
    wypoczynkowy) i pełnopłatny (tzn. jakby pracownik świadczył pracę).
    Zwolnienie lekarskie to usprawiedliwiona nieobecność w pracy spowodowana
    niezdolnością do pracy z przyczyn natury medycznej (płatna na innych
    zasadach). Jaki jest sens poświęcania urlopu wypoczynkowego na działania
    podlegające przepisom o ubezpieczeniu zdrowotnym? Co ma do tego "atmosfera"
    i "układy firmie"?

    Jotte