PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP") › Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwalewysokie bezrobocie ("GP")
  • Data: 2009-06-20 11:36:36
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwalewysokie bezrobocie ("GP")
    Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W liście datowanym 18 czerwca 2009 (14:24:38) napisano:

    > tu jest lekka roznica, bo o ile w przypadku szeroko rozumianej
    > informatyki liczy się co masz w głowie i jak to potrafisz wykorzystac,
    > tak w przypadku "elektrycznym" są juz potrzebne odpowiednie uprawnienia
    > i to troche kosztuje.
    > jak własnie sobie poguglałem, to jakis kurs podstawowy z egzaminem na
    > uprawnienia do 1kv to koszt 300 zł w trzebinii (nie chce mi sie szukac
    > dalej).

    Ojejku, fortuna. 1/3 pensji przy pracy za minimalną.

    > tak pobieznie to sep daje uprawnienia w kilku kategoriach,

    Skoro wiesz tylko pobieżnie, to znaczy, że się na tym nie znasz i
    słusznie nikt Cię nie chce w tym zawodzie zatrudnić.

    > nadzór eksploatacje itp, odpowiednie uprawnienie to pojedynczy egzamin.
    > pewnie całość uprawnień dla tego tysiąca woltów żeby móc robić
    > instalacje już istniejące to koszt do 2000 zł i kupe czasu w ksiazkach

    2000zł to są 2 pensje minimalne. Zatrudnij się na chwilę na kasie w
    supermarkecie. Albo jeszcze lepiej na budowie jako pomocnik - przy
    okazji podłapiesz trochę kontaktów i znajomości, które Twoim zdaniem
    są aż tak ważne (są ważne, ale nie aż tak, jak Ci się wydaje).

    Skoro i tak żyjesz na garnuszku rodziny jako bezrobotny, to równie
    dobrze możesz to robić jeszcze przez 2 miesiące, jako pracujący.
    Nie uważam, żeby to była jakaś zaporowa cena, zwłąszcza w sytuacji,
    gdy - jak twierdzisz - jest to przepustka do lepszego życia (nie znam
    tej branży, wierzę, że Ty wiesz lepiej).

    Yakhub
    Staram się jak mogę. A jak nie mogę, to też się staram.