-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!polnews.pl!not-for-mail
From: "Immona" <c...@n...gmailu>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: Wrażenia z rekrutacji
Date: Sun, 02 Apr 2006 01:27:37 +0200
Organization: PolNEWS - http://www.polnews.pl
Lines: 87
Message-ID: <0...@p...pl>
References: <e0kafr$1bo4$1@news.mm.pl><e0lbm9$36u$1@inews.gazeta.pl>
<e0lte3$201r$1@news.mm.pl> <e0mdh3$rre$1@atlantis.news.tpi.pl>
<e0ml80$1trv$1@news.mm.pl> <0...@p...pl>
<1...@u...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: swift.atra.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: swift.atra.com.pl 1143934058 15750 194.181.190.181 (1 Apr 2006 23:27:38 GMT)
X-Complaints-To: h...@p...pl
NNTP-Posting-Date: 1 Apr 2006 23:27:38 GMT
X-Original-NNTP-Posting-Host: 222.153.0.94
X-Original-NNTP-Posting-From: 222-153-0-94.jetstream.xtra.co.nz
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:178549
[ ukryj nagłówki ]Brodek napisal:
>Immona napisał(a):
>> Oczywiscie bezposrednia wartosc rynkowa mojej opinii, jako nie-klienta, m
>oze
>> sie wydawac nikla i krotkofalowo tak rzeczywiscie jest. Dlugofalowo, na
>> wiarygodnosc i opinie firmy sklada sie miedzy innymi tysiace takich drobn
>ych
>> opinii, ktore przenikaja do tych, ktorzy sa klientami i ktore jako autent
>yczne
>> miewaja wiekszy wplyw niz reklama. A potem nadchodzi ta chwila, w ktorej
>one
>> czynia decydujaca roznice, ktora nazywa sie marka.
>
>Pięknie napisałaś i to i to wyżej..
>Naprawdę pięknie.
>Ale z rzeczywistością ma to niewiele wspólnego.
>Korporacje które m.in. zgodnie ze swoimi wewnętrznymi procedurami
>odsyłają listy najczęściej zgodnie z tymi samymi bezosobowymi
>procedurami wbijają nóż w plecy. Albo kradną, albo oszukują.
Jeszcze nie slyszalam o korporacyjnej procedurze wbijania noza w plecy, wiec
ardzo chetnie o niej uslysze i powieksze swoja wiedze nt. procedur korporacyjnych.
>I jeszcze słówko o tych nadprogramowych zamówieniach, których
>jakoby nie można byłoby wykonać, gdyby nie było sekretarki, która
>ma czas na odsyłanie dziękczynnych listów do wszystkich aplikacji.
>
>Twoje podejście jest zaczerpnięte z książek o kulturze
>korporacyjnej z początku, no może z połowy lat 90. Dziś nadmiar
>zatrudnienia, o którym piszesz, jest postrzegany jako znak, że firma
>nie potrafi elastycznie podchodzić do stojących przed nią zadań.
>Jej management popełńia więc dość istotne błędy w zarządzan
>iu.
>A ktoś, kto takie błędy popełńia nie może być wiarygodnym
>partnerem - koszty zjedzą go bowiem wcześniej, czy później.
>Upadnie, zostanie przejęty lub podzielony..
Mam smialosc twierdzic, ze jestem na biezaco. Mialam w ostatnim czasie znacznie
wiecej kontaktu z firmami zagranicznymi z obszaru starej UE niz z polskimi i
choc wiadomo, ze stara UE jest dotknieta redukcja miejsc pracy, ktore odplywaja
do krajow taniej sily roboczej - to tam odpowiadaja na aplikacje. Jest tam po
prostu kultura robienia tego, co sie robi, porzadnie i nie zabierania sie za
to, na co nie ma sie zasobow, zeby to zrobic porzadnie. I to nie w
korporacjach, ale w malych i srednich firmach. No, jak jest jednosobowa czy
rodzinna dzialanosc gospodarcza, to zdarza sie dzialanie metodami
partyzanckimi, ale to jest margines rynku, a nie glowny nurt, jak u nas.
W Polsce popularna jest minimalizacja wysilku i nie robienia niczego, co nie
przynosi natychmiatowych i namacalnycyh zyskow - zarowno wsrod pracownikow, jak
i
wsrod przedsiebiorcow (w obu przypadkach: nie wszystkich). Mentalnosc "czy ja
ede z tego cos mial natychmiast - nie albo to niepewne - nie warto sie meczyc"
jest IMHO jedna z przyczyn nie wykorzystywania pelnego potencjalu waszej
gospodarki.
>U nas się jeszcze czasem podejście takie jak Twoje trzyma, ale coraz
>bardziej konkurencyjny rynek wymusza zmiany.
>Czas się więc przestawić..
Wlasnie zyje na konkurencyjnym rynku i widze, ze on strasznie kosi bylejakosc,
nawet jesli ktos dzieki niej tnie koszty. Jak ktos tnie koszty zachowujac
jakosc, to chwala mu. Po prostu, poza niektorymi galeziami branzy spozywczej i
chemicznej, lepiej, latwiej i przyjemniej zarabia sie na tych klientach, ktorzy
chca miec najpierw porzadnie, a dopiero potem w rozsadnej cenie, a nie jak
najtaniej i byle bylo.
Mam w promieniu 20 minut spaceru od siebie hipermarket wielkosci podobnej jak
typowy hipermarket w Polsce i dziala on 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobe,
nie ma w nim kolejek, a ludzie przy kasie nie wygladaja na zmeczonych i
sfrustrowanych. Jakos siec sie trzyma i ma sie doskonale i konkurencyjny rynek
nie wymusil na niej zmian prowadzacycyh do ciecia kosztow w sposob
zmniejszajacy komfort klienta. No ale ja nie zyje w socjalistycznej Europie,
gdzie pantwo tak naprawde wykancza biznesy znacznie bardziej niz rynek.
I.
--
============= P o l N E W S ==============
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 02.04.06 00:17 Brodek
- 02.04.06 00:17 Jotte
- 02.04.06 00:26 Kaizen
- 02.04.06 00:33 Kaizen
- 02.04.06 00:30 Kaizen
- 02.04.06 00:19 Kaizen
- 02.04.06 00:16 Kaizen
- 02.04.06 00:48 gromax
- 02.04.06 00:44 Immona
- 02.04.06 01:01 Immona
- 02.04.06 03:00 Immona
- 02.04.06 06:54 Gracjan Abakanowski
- 02.04.06 07:22 Brodek
- 02.04.06 07:33 Brodek
- 02.04.06 07:41 Brodek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=