PracaGrupypl.praca.dyskusjeTragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy › Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy
  • Data: 2006-06-07 08:30:51
    Temat: Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy
    Od: "Maciek Sobczyk" <lp.po@kyzcbos_m.wspak.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:e64hss$kl2$1@news.dialog.net.pl...
    > a w czym problem? moze ktos aplikuje do 10 miejsc na raz albo chce sie
    > pochwalic znajomym, ja bym uzyl BCC, ale to kwestia szacunku dla nieswoich
    > adresow a nie cos co pzreszkadza w wyslaniu aplikacji
    Zastanów się - jaką informację na temat motywacji do pracy kandydata,
    zawiera w sobie wysłanie sztampowego wzoru CV do 10 firm naraz? Taki trik
    stosują często firmy wysyłające elektroniczne zapytania do wielu firm
    jednocześnie. Odbiorca (potencjalny dostawca) widzi wówczas, że nie ofertuje
    sam, co skłania go do zawarcia w ofercie bardziej atrakcyjnych warunków.
    Reguła ograniczonego dostępu sprawdza się w stu procentach, tyle, że relacja
    jest tu odwrotna niż w rekrutacji - klient szuka dostawcy a nie dostawca
    (kandydat) klienta (pracy).

    > Jesli podstawa Twojej rekrutacji jest papier.... zal mi Twojej firmy...
    > zadzwon do kazdego z aplikantow, dowiesz sie 100 razy wiecej.

    Podstawą większości rekrutacji jest papier. Papierowy formularz oceny
    kandydata podczas rozmowy, papierowe testy psychologiczne (komputerowe
    wymagają osobnej normalizacji), papierowe arkusze oceny AC. Naprawdę nie
    wyobrażam sobie obejść się w rekrutacji bez papieru.

    pozdr.
    m.