PracaGrupypl.praca.dyskusjeTajność zarobków raz jeszczeRe: Tajność zarobków raz jeszcze
  • Data: 2008-07-07 13:15:25
    Temat: Re: Tajność zarobków raz jeszcze
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kumotersstwo i dyskryminacja nie maja nic do rzeczy. Po prostu firma nie
    > prowadzi sensownej polityki placowej.

    Płacenie 1/3 za tą samą pracę uważam, za swego rodzaju dyskryminację. A co
    do takiej polityki płacowej również uważam, że jest bezsensowna.

    > Czesto sie zdarza tak, ze czesc pracownikow przyjmowanych jest w tracie
    > dolku na rynku (mozna im zaplacic niewiele a i tak beda pracowac), a czesc
    > w okresie dobrej koniunktury (nowy pracownik sie nie zgodzi na niskie
    > zarobki).

    Niestety częsta polityka.

    > Porzadna firma dba, zeby te roznice nie byly zbyt duze. Tajnosc zarobkow
    > tajnoscia, ale i tak wiadomo ze te informacje czesto sie roznosza i
    > powoduja sporo niesnasek.

    Słyszałem o tajności zarobków, sam jednak nigdy nie miałem takiego zapisu w
    umowie. W zasadzie jestem skłonny powiedzieć ile zarabiam każdemu kto o to
    zapyta. Bo ta tajność służy raczej pracodawcom niż pracownikom. A że różnice
    powodują wiele niesnasek to fakt, który mnie nie dziwi.

    > Z drugiej strony po dobrej koniunkturze przychodzi znow dolek i firma
    > zawsze wytnie najpierw osoby, na ktorych mozna zaoszczedzic najwiecej.
    > Ten kij ma dwa konce.

    Tak też bywa.