PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: Swoboda zawierania umow!
    Date: 30 Nov 2005 06:03:58 +0100

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Dlatego ze ta mloda kobieta predzej czy pozniej zniknie na zwolnienie z
    > powodu ciazy i potem urlopu maciezynskiego, ktore to atrakcje nadszarpna
    > w jakis sposob budzet pracodawcy.

    W krótkiej skali masz rację. W nieco dłuższej to każda firma powinna
    inwestować w młode kobiety na macieżyńskim bo jak nie będzie tego
    robić to za 20 lat nie będzie mieć klientów. Problem jest tylko taki,
    że w naszym wyrosłym z bazarów swoiskim modelu biznesowym mało kto
    wogóle planuje na przód. Co dopiero w skali lat kilkudziesięciu...

    > A wytlumacz mi skad sie bierze fenomen pracownika zarabiajacego wiecej
    > niz minimalna placa?

    Efekt konkurencji pomiędzy firmami.

    > Bo nie kazdy pracodawca bedzie w stanie zaplacic zatrudnionym za wyzsze
    > stawki.

    Jeżeli ktoś faktycznie nie jest w stanie zapłacić pracownikom stawek
    rynkowych to szybko rynek go pozamiata. Niskie stawki rynkowe wynikają
    głównie z tego bazarowego modelu biznesowego, który u nas króluje.
    Ilu znasz właścicieli małych firm, dla których teza o tym, że nowe
    auto w zastosowaniach biznesowych będzie tańsze niż stare, przywiezione
    "okazyjnie" z zagranicy - nie jest gadaniem wariata? I to pewnie będą
    Ci, którzy płacą więcej niż stawki rynkowe ;)

    > Natomiast jezeli obnizymy place minimalna, to pracodawca zatrudni do
    > czesci prac taniego pracownika, ktore dzis zleca wyzej oplacanym
    > pracownikom ktorzy wykonuja te prace niewykorzystujac w pelni swoich
    > kwalifikacji.

    W skali całego Państwa ten bazarowy model zarządzania także funkcjonuje,
    więc tak naprawdę nie wiadomo co się stanie jeżeli obniży się jakieś,
    defacto sztuczne wskaźniki.

    j.