PracaGrupypl.praca.dyskusjeSerdeczna prośba o ocenę CV › Re: Serdeczna prośba o ocenę CV
    From: adasiek <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Serdeczna prośba o ocenę CV
    Date: Tue, 29 Nov 2005 00:15:59 +0000 (UTC)

    "Jakub Mysiorek" <c...@o...pl> wrote in news:dmg4vf$s3e$1@news.onet.pl:

    > http://cyrat.cba.pl/

    hej!
    nie pracuje w HR; nie mam na co dzien stycznosci z CV-kami;
    ot, garsc naprawde najprostszych i dosyc oczywistych przemyslen:

    1) CV sie czyta od gory do dolu - prawda?? jezeli masz napisane tak:
    2004-2005 Nadal zajmowalem sie smazeniem paczkow;
    2002-2004 Po zdaniu [nazwa] kursow zaczalem zajmowac sie smazeniem paczkow;
    to ktos czytajacy takie CV bedzie widzial ze jest to nielogicznie;

    2) bledy jezykowe: "Oprócz obowiązków związanych z handlem zajmowałem się
    konfiguracją i administracją [...] a także nadzór nad działem serwisowym."

    3) "Nadal zajmowałem się bezpośrednią obsługą", "Do moich obowiązków
    należał kontakt", "Zajmowałem się administracją"... w CV sie nie pisze w
    pierwszej osobie; nie buduje sie zdan; zamiast "Do moich obowiazkow
    nalezalo" pisz "obowiazki: sratata"; pisz bezosobowo lub 3 osobie;

    4) masz CV typowo dwubranzowe; w takim wypadku moze warto zrezygnowac
    z chronologii i opisac osobno sciezke przedstawiciela handlowego i
    administratora - oczywiscie odpowiednio eksponujac jedna z nich, a
    druga umieszczajac tylko po to, zeby potencjalny pracodawca nie widzial
    "dziur" w Twojej karierze zawodowej; IMHO nie mozesz liczyc na prace
    jednoczesnie jako spec d/s sprzedazy i "szeregowy informatyk" - tak
    jak w firmie Meritum - to w pewien sposob swiadczy o tej firmie; na
    pewno nie jest to pozytywyne swiadectwo;

    5) IMHO szkolenia _przed_ wyksztalcenie formalne; mozesz w danych
    osobowych wpisac "inz." (bo jak rozumiem nie masz mgr); bedzie to
    swiadczyc o "sprostaniu wyzwanion intelektualnym stawianym przez
    uczelnie techniczna"; niestety to wyksztalcenie formalnie nie jest
    zupelnie zgodne z profilem doswiadczenia zawodowego;

    6) zainteresowania: nie suche slowa-klucze, tylko wieksza opisowka
    (np. "muzyka ([gatunek], szczegolnie [nazwa zespolu]), film (kino
    [nazwa kraju], [nurtu], [gatunku], [nazwisko rezysera]); poza tym
    "Sprzęt i oprogramowanie komputerowe" - to mi sie kojarzy z takim
    nastolatkiem-majsterkowiczem, no przynajmniej dla mnie nie sa to
    pozytywne skojarzenia;

    PS. poczytaj troche o zasadach pisania CV w googlach; ot taki link sie
    przykladowo znalazl; http://hrk.pl/is/is.php/37/138/ chyba nie zagladales
    w zadne z takich miejsc;

    pzdrv;
    adas;