PracaGrupypl.praca.dyskusjeSerdeczna prośba o ocenę CV › Re: Serdeczna prośba o ocenę CV
  • Data: 2005-11-30 00:03:40
    Temat: Re: Serdeczna prośba o ocenę CV
    Od: "Jakub Mysiorek" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    [cut]

    Dokładnie tak! Pracuję 'w branży' już 10 lat. Programowaniem,
    komputerami, informatyką, łacznością cyfrową itp. interesuję się i zajmuję
    od lat 20-tu. Zaczynałem od komputerów 8-mio bitowych (dzięki moim hojnym
    rodzicom moja pierwsza 'maszyna' miała aż 128KB pamięci :) ). I uważam, że
    jak najbardziej mogę sobie pozwolić na kliknięcie 'Zapisz jako' w Wordzie i
    umieszczenie tak utworzonego pliku html w sieci. I będę obstawał przy tym,
    że hańby mi to nie przynosi. Czasy się zmieniły. Kiedyś kodowałem w
    assemblerze, potem (jak widać w moim CV) zacząłem używać języków 4GL i nikt
    nie miał do mnie pretensji, że plik wynikowy jest 'jakiś duży'.
    Najważniejsze, że działał zgodnie z założeniami a nawet najsłabszy dostępny
    na rynku hardware radził sobie z zaprogramowanym zadaniem w ułamku sekundy.
    Jestem praktykiem. Mogę napisać makrowirusa kompilowanego w assembler,
    którego kilka kopii może wcisnąć się w jednym sektorze przeciętnego dysku.
    Ale po co? W tym samym czasie stworzę kilka praktycznych aplikacji
    bazodanowych w językach wyższego poziomu. [dla zainteresowanych kontynuacja
    poniżej]

> [...]
    > do nich, jest właśnie generowanie HTML z Worda. Jeśli bardzo się Autorowi
    > śpieszyło - mógł "wydrukować" ten dokument do PDF-a jakimś darmowym
    > generatorem i zamieścić link do takiego dokumentu. Jeśli zaś koniecznie
    > chciał mieć HTML a śpieszyło mu się kapkę mniej - to wyczyszczenie
    > wszystkich wordowych śmieci (i zmniejszenie przy okazji objętości
    > dokumentu trzykrotnie) zajmuje przy tak prostym dokumencie circa about 2
    > minuty.
    >
    > A tak, umieścił w Sieci coś, co chluby mu nie przynosi. A jeśli przeczyta

    Dziękuję za Twoją opinię. Poważnie zastanawiałem się nad tym co
    napisałeś. Dzisiaj, w ciągu dnia (bo teraz już szykuję się do snu), zmienię
    formę prezentowanej strony. Wraz z tą zmianą na stronie znajdzie się też
    nowa wersja CV zmieniona zgodnie z wcześniejszymi sugestiami grupowiczów.
    Jednak będąc 'zawodowym informatykiem' oraz wieloletnim praktykiem w tej
    dziedzinie nie zgodzę się z Twoim podejściem do tematu. Wynika to z mojego
    ogólnego podejścia do zagadnień informatyki. W dużym uproszczeniu ujmę to
    tak: jeżeli zadbałbym o to, żeby mój dokument html oczyścić i zmiejszyć (jak
    sam napisałeś trzykrotnie), to nawet użytkownik modemu będzie wczytywał moją
    stronę o 0,5 sekundy dłużej! W tej sytuacji, dodatkowo biorąc pod uwagę
    'jednorazowość' tak utworzonego dokumentu, nie ma potrzeby przywiązywania
    specjalnej uwagi do optymalizacji kodu :) Uśmiecham się, bo optymalizowanie
    strony tekstowej zawierającej 3885 znaków wydaje się dla mnie śmieszne. W
    swojej karierze miałem przyjemność współpracować w tworzeniu aplikacji która
    miała około 20 milionów linii kodu.
    Za dnia umieszczę na stronie poprawione już CV w formacie PDF. Warto
    jednak zauważyć, biorąc pod uwagę Twoją dbałość o optymalizcję pliku html,
    że proponowany przez Ciebie dokument PDF będzie około 5 razy cięższy niż
    aktualnie umieszczona na serwerze strona. Twoje sugestie wydają się więc co
    nieco sprzeczne.

    Pozdrawiam serdecznie,

    Jakub