PracaGrupypl.praca.dyskusje › Serdeczna prośba o ocenę CV

  • 1. Data: 2005-11-28 23:48:48
    Temat: Serdeczna prośba o ocenę CV
    Od: "Jakub Mysiorek" <c...@o...pl>

    Witam grupowiczów.

    Czytająć grupę zauważyłem, że niektórzy czytalenicy proszą na forum o ocenę
    swojego CV.

    Niniejszym dołączam się do tej prośby. Chciałbym zmienić pracę na lepiej
    płatną a jestem świadom, że CV jest jedną z ważniejszych form sprzedaży
    swojej osoby na rynku pracy.

    Proszę więc o zopiniowanie CV które przygotowałem. Bardzo mi na tym zależy.

    Moje dzieło znajdziecie tutaj:
    http://cyrat.cba.pl/

    Pozdrawiam i z góry dziękuję,

    Jakub

  • 2. Data: 2005-11-29 00:15:59
    Temat: Re: Serdeczna prośba o ocenę CV
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "Jakub Mysiorek" <c...@o...pl> wrote in news:dmg4vf$s3e$1@news.onet.pl:

    > http://cyrat.cba.pl/

    hej!
    nie pracuje w HR; nie mam na co dzien stycznosci z CV-kami;
    ot, garsc naprawde najprostszych i dosyc oczywistych przemyslen:

    1) CV sie czyta od gory do dolu - prawda?? jezeli masz napisane tak:
    2004-2005 Nadal zajmowalem sie smazeniem paczkow;
    2002-2004 Po zdaniu [nazwa] kursow zaczalem zajmowac sie smazeniem paczkow;
    to ktos czytajacy takie CV bedzie widzial ze jest to nielogicznie;

    2) bledy jezykowe: "Oprócz obowiązków związanych z handlem zajmowałem się
    konfiguracją i administracją [...] a także nadzór nad działem serwisowym."

    3) "Nadal zajmowałem się bezpośrednią obsługą", "Do moich obowiązków
    należał kontakt", "Zajmowałem się administracją"... w CV sie nie pisze w
    pierwszej osobie; nie buduje sie zdan; zamiast "Do moich obowiazkow
    nalezalo" pisz "obowiazki: sratata"; pisz bezosobowo lub 3 osobie;

    4) masz CV typowo dwubranzowe; w takim wypadku moze warto zrezygnowac
    z chronologii i opisac osobno sciezke przedstawiciela handlowego i
    administratora - oczywiscie odpowiednio eksponujac jedna z nich, a
    druga umieszczajac tylko po to, zeby potencjalny pracodawca nie widzial
    "dziur" w Twojej karierze zawodowej; IMHO nie mozesz liczyc na prace
    jednoczesnie jako spec d/s sprzedazy i "szeregowy informatyk" - tak
    jak w firmie Meritum - to w pewien sposob swiadczy o tej firmie; na
    pewno nie jest to pozytywyne swiadectwo;

    5) IMHO szkolenia _przed_ wyksztalcenie formalne; mozesz w danych
    osobowych wpisac "inz." (bo jak rozumiem nie masz mgr); bedzie to
    swiadczyc o "sprostaniu wyzwanion intelektualnym stawianym przez
    uczelnie techniczna"; niestety to wyksztalcenie formalnie nie jest
    zupelnie zgodne z profilem doswiadczenia zawodowego;

    6) zainteresowania: nie suche slowa-klucze, tylko wieksza opisowka
    (np. "muzyka ([gatunek], szczegolnie [nazwa zespolu]), film (kino
    [nazwa kraju], [nurtu], [gatunku], [nazwisko rezysera]); poza tym
    "Sprzęt i oprogramowanie komputerowe" - to mi sie kojarzy z takim
    nastolatkiem-majsterkowiczem, no przynajmniej dla mnie nie sa to
    pozytywne skojarzenia;

    PS. poczytaj troche o zasadach pisania CV w googlach; ot taki link sie
    przykladowo znalazl; http://hrk.pl/is/is.php/37/138/ chyba nie zagladales
    w zadne z takich miejsc;

    pzdrv;
    adas;

  • 3. Data: 2005-11-29 08:11:34
    Od: "Jakub Mysiorek" <c...@o...pl>

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > pozytywne skojarzenia;
    >
    > PS. poczytaj troche o zasadach pisania CV w googlach; ot taki link sie

    Dziękuję za uwagi, zastosuję się do nich. A CV jest rzeczywiście
    dwubranżowe, ale stosownie zmodyfikuję je pod tym względem starając się o
    pracę w danej firmie.

    Pozdrawiam,

    Jakub

  • 4. Data: 2005-11-29 09:32:45
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: adasiek [Tue, 29 Nov 2005 00:15:59 +0000 (UTC)]:

> [...]
    > 2002-2004 Po zdaniu [nazwa] kursow zaczalem zajmowac sie
    > smazeniem paczkow; to ktos czytajacy takie CV bedzie

    Tzn co konkretnie będzie tu nielogicznego? Bo kompletnie
    nie rozumiem tej uwagi muszę przyznać... :)

    Kira

  • 5. Data: 2005-11-29 10:05:06
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Kira porozsypywal nastepujace haczki:
    Mysle ze chodzi o slowko "nadal" :)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-11-29 14:34:36
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Re to: adasiek [Tue, 29 Nov 2005 00:15:59 +0000 (UTC)]:

    > Tzn co konkretnie będzie tu nielogicznego? Bo kompletnie
    > nie rozumiem tej uwagi muszę przyznać... :)
    chodzi o to ze najpierw powinien napisac

    2004-2005 - praca jako glowny obracacz paczkow
    2002-2004 - praca jako asystent obracacza paczkow

    a jeszcze lepiej (jeli oba stanowiska byly w tej samej firmie):

    2002-2005 - praca w wydziale obracania paczkow (od 2004 roku jako glowny
    obracacz)

  • 7. Data: 2005-11-29 14:36:07
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Jakub Mysiorek" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swojej osoby na rynku pracy.
    >
    > Proszę więc o zopiniowanie CV które przygotowałem. Bardzo mi na tym

    trudno mi uwierzyc- pracowales jako infromatyk a robisz dokument html z
    worda?

  • 8. Data: 2005-11-29 16:44:17
    Od: Suracz <...@...x>

    the_foe napisał(a):

    > trudno mi uwierzyc- pracowales jako infromatyk a robisz dokument html z
    > worda?

    A co w tym dziwnego ?
    Jakbym miał CV w wordzie napisane i chciał to puścić tylko na
    "jednorazowe pokazanie" to bym zapisał w html i pokazał.
    Po co kopiować, wklejać albo coś dopisywać skoro można poprostu kliknąć
    3 razy ?

    Suracz

  • 9. Data: 2005-11-29 18:21:29
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 11/29/2005 5:44 PM, Suracz wrote:

> [...]
    > "jednorazowe pokazanie" to bym zapisał w html i pokazał.
    > Po co kopiować, wklejać albo coś dopisywać skoro można poprostu kliknąć

    Widzisz, niektórych rzeczy po prostu się nie robi. Dlaczego? Po prostu
    "w imię zasad s..." (no offence).

    I jedną z tych rzeczy, których się nie robi, a na pewno nie przyznaje
    się do nich, jest właśnie generowanie HTML z Worda. Jeśli bardzo się
    Autorowi śpieszyło - mógł "wydrukować" ten dokument do PDF-a jakimś
    darmowym generatorem i zamieścić link do takiego dokumentu. Jeśli zaś
    koniecznie chciał mieć HTML a śpieszyło mu się kapkę mniej - to
    wyczyszczenie wszystkich wordowych śmieci (i zmniejszenie przy okazji
    objętości dokumentu trzykrotnie) zajmuje przy tak prostym dokumencie
    circa about 2 minuty.

    A tak, umieścił w Sieci coś, co chluby mu nie przynosi. A jeśli
    przeczyta to jakiś potencjalny pracodawca?

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Ja rozumiem, że się opłaciło - jak mi mówił siódmy pan rotmistrz -

  • 10. Data: 2005-11-29 18:30:06
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    "the_foe" <t...@W...pl> wrote in

    > a jeszcze lepiej (jeli oba stanowiska byly w tej samej firmie):
    >
    > 2002-2005 - praca w wydziale obracania paczkow (od 2004 roku jako glowny
    > obracacz)

    ano wlasnie; zdaje sie, ze umiescil w CV trzy pozycje pod rzad,
    ktore byly de facto praca na rzecz jednej korporacji, tylko na
    roznie nazywajacych sie stanowiskach i w spolkach corkach, czy
    czyms podobnym;

    IMHO lepiej wyglada:

    1992-1998 TuwRiGZ MetaDywanik (w latach 1992-1996 TUR Dywanik)
    do 1993: [zakres obowiazkow];
    1993-1995: [wiekszy zakres obowiazkow];
    1995-1996: [zadanie specjalne o zasiegu krajowym];
    od 1997: [inny zakres obowiazkow];

    cel jest taki, zeby ktos na pierwszy rzut oka nie stwierdzil:
    "koles zmienia prace do dwa lata";

    pzdrv;
    adas;