PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwojowa praca... kilka refleksji... › Re: Rozwojowa praca... kilka refleksji...
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozwojowa praca... kilka refleksji...
    Date: Tue, 3 Jul 2007 12:26:20 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 2 Jul 2007 00:18:43 +0200, Jackare <j...@i...pl>
    w <f698re$9va$1@news.interia.pl> napisał:

    > Na konkretne ogłoszenia będące esencją obowiązków obydwu stron i zestawem
    > wymagań mało kto reaguje.

    Jak pojawi się kasa, moze się zmienić.

> [...]
    > innego.
    >
    > Co wolałbyś kupić:
    > 1) Fotel:
    > wys - 60 cm
    > szer - 60 cm
    > głeb - 80 cm
    > waga 11 kg
    > miękki
    > cena x zł
    > a w sklepie baba w fartuchu siorbiąca herbatę ze szklanki
    >
    > czy:
    > 2) Fotel,
    > wspaniale ukształtowany, zaprojektowany ergonomicznie o dobroczynnym

    Skąd ktoś, kto mnie nie zna wie, jakie jest dobroczynne dziąłanie dla
    mojego kręgosłupa?

    > działaniu dla Twego kręgosłupa. Powoduje odprężenie mięsni pleców a poprzez
    > masujące działanie mikrowłókien wspaniale wpływa na potencję zwiększając
    > Twoje zadowolenie z życia intymnego. Odwiedzając nas w dniu jutrzejszym

    Na fotelu??

    > przetestjesz w komfortowych warunkach nasz fotel, a nasze hostessy
    > zaprezentują Ci wszystkie funkcje tego niesamowitego fotela i specjalnie dla

    Żona mi nie pozwoli testować.

    > Ciebie zdradzą tajemnicę jego skutecznego działania. Nie będzesz musiał
    > dłużej szukać i testować innych mebli tracąc swój cenny czas i cięzko
    > zapracowane pieniądze. W cenie fotela otrzymasz zupełnie gratis transport i
    > wniesienie do domu oraz zniżkę na 6 miesięcy w całej sieci naszych sklepów.

    Bo meble kupuje się częściej niż pół roku.

    Osobiście odrzuciło mnie w okolicach dobroczynnego wpływu.

    > I nikomu nie uwierzę że szukając mebla wybierze bez namysłu opcję 1 lub
    > przynajmniej nie zainteresuje się opcją 2.
    > Podobnie jest z pracą i nie chodzi tu o uzasadnienie istnienia HRD tylko o
    > pozyskanie najlepszych ludzi do firmy.
    > Co do możliwości awansu, dobrej atmosfery w pracy i rozwoju, to wszystko
    > jest ale w określonym czasie i nie dla wszystkich jednakowo dostępne.

    Ale jest w kazdym ogłoszeniu, tak jak w liście motywacyjnym wszyscy są
    dyspozycyjni, odporni na stres, gotowi przyjąc nowe wyzwania i
    mająświetny angialski, thank you from the mountain.

    > Polskie firmy okrzepły, wiele przyjmuje korporacyjny model działania,
    > następują fuzje przejęcia, widoczny jest wpływ GPW na rynek.
    > W takich warunkach awans, rozwój, docenianie staje się kwestią długoletniej
    > perspektywy, bo to wszystko ze strony firmy są inwestycje w pracownika a
    > inwestycja musi być dobrze skalkulowana i dobrze zabezpieczona.

    Zależy w jakiej branży.
    Jeżeli rynek i technologie ida do przodu icoś czego się nauczyłem rok
    temu za rok nie będzie w cenie, to długoterminowe obietnice szkolenia
    zaczynają wyglądać jak celowe obniżanie mojej wartości jako pracownika.

    Bo dalece niekażda firma ma dział HR, który oprócz rekrutacji i robienia
    dobrze działowi HR potrafi zaplanować wraz z pracownikiem i jego szefem
    rozwój pracownik nawet ni na trzy lata, ale na rok.

    > Spektakularne, błyskawiczne awanse "od zera do milionera" już się prawnie
    > nie zdarzają (przeważnie wymiany menadżerów, zarządów ale to też w obrębie
    > zamkniętych środowisk), a za kilka następnych lat utrwali się model
    > amerykańsko-japoński: długa ścieżka kariery i awansu, działania powodujące
    > identyfikację pracownika najpierw z jego zadaniami, potem z działem, potem,
    > potem z firmą i powolutku wrócimy znów do modelu gdzie 15-20 lat w jednej
    > firmie będzie normą bo tak się będzie opłacać. Będzie wysługa lat,
    > przyrastające uprawnienia socjalne i inne tego typu historie. Jestem gotów
> [...]

    Rotacja i brak inwestycji w pracownika są pochodnąjednej rzeczy -
    niskich kosztów pracy.
    Jeżeli masz firmę, która otwiera low cost location w Polsce, to ta
    lokacja stara się udowodnić, że rzeczywiście jest low cost, żeby jej nie
    zlikwidowali i nie przenieśli do Indii.
    A low cost ma to do siebie, że załoga dostaje mniej niż ludzie robiący
    analogiczne rzeczy na zachodzie, a skoro dostaja mniej, nie maja
    motywacji do identyfikowania się z firmą, i po jakimś czasie odchodzą.
    A skoro odchodzą, i im kto lepszy, tym szybciej, to nieszczególnie jest
    sens pakować w nich kasę w szkolenia, chyba że za lojalki. Niepodpisanie
    lojalki jest jawną deklaracją o nieszczególnej lojalności wobec firmy.

    Zamknięte koło firm, które mają niskokosztowe lokacje i dziwią się, że
    mają rotację.

    ja czyli jakub
    Revoke.