PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwojowa praca... kilka refleksji... › Re: Rozwojowa praca... kilka refleksji...
  • Data: 2007-07-01 22:18:43
    Temat: Re: Rozwojowa praca... kilka refleksji...
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja to sobie myślę, że tak jak kiedyś (i dziś pewnie też) HRowcy narzekali,
    > że ludzie nie umieją napisać porządnego CV, tak teraz oni powinni się
    > wreszcie nauczyć pisać sensowne i konkretne ogłoszenia.

    Na konkretne ogłoszenia będące esencją obowiązków obydwu stron i zestawem
    wymagań mało kto reaguje.
    Zdziwiłbyś się ale najmnijesza reakcja na takie ogłoszenia jest w sektorze
    technicznym gdzie niby ludzie konkretni i "tabelaryczni".
    Jeżeli jako pracodawca oferujesz pracę - cisza. Trzeba więc oferować co
    innego.

    Co wolałbyś kupić:
    1) Fotel:
    wys - 60 cm
    szer - 60 cm
    głeb - 80 cm
    waga 11 kg
    miękki
    cena x zł
    a w sklepie baba w fartuchu siorbiąca herbatę ze szklanki

    czy:
    2) Fotel,
    wspaniale ukształtowany, zaprojektowany ergonomicznie o dobroczynnym
    działaniu dla Twego kręgosłupa. Powoduje odprężenie mięsni pleców a poprzez
    masujące działanie mikrowłókien wspaniale wpływa na potencję zwiększając
    Twoje zadowolenie z życia intymnego. Odwiedzając nas w dniu jutrzejszym
    przetestjesz w komfortowych warunkach nasz fotel, a nasze hostessy
    zaprezentują Ci wszystkie funkcje tego niesamowitego fotela i specjalnie dla
    Ciebie zdradzą tajemnicę jego skutecznego działania. Nie będzesz musiał
    dłużej szukać i testować innych mebli tracąc swój cenny czas i cięzko
    zapracowane pieniądze. W cenie fotela otrzymasz zupełnie gratis transport i
    wniesienie do domu oraz zniżkę na 6 miesięcy w całej sieci naszych sklepów.

    I nikomu nie uwierzę że szukając mebla wybierze bez namysłu opcję 1 lub
    przynajmniej nie zainteresuje się opcją 2.
    Podobnie jest z pracą i nie chodzi tu o uzasadnienie istnienia HRD tylko o
    pozyskanie najlepszych ludzi do firmy.
    Co do możliwości awansu, dobrej atmosfery w pracy i rozwoju, to wszystko
    jest ale w określonym czasie i nie dla wszystkich jednakowo dostępne.
    Polskie firmy okrzepły, wiele przyjmuje korporacyjny model działania,
    następują fuzje przejęcia, widoczny jest wpływ GPW na rynek.
    W takich warunkach awans, rozwój, docenianie staje się kwestią długoletniej
    perspektywy, bo to wszystko ze strony firmy są inwestycje w pracownika a
    inwestycja musi być dobrze skalkulowana i dobrze zabezpieczona.
    Spektakularne, błyskawiczne awanse "od zera do milionera" już się prawnie
    nie zdarzają (przeważnie wymiany menadżerów, zarządów ale to też w obrębie
    zamkniętych środowisk), a za kilka następnych lat utrwali się model
    amerykańsko-japoński: długa ścieżka kariery i awansu, działania powodujące
    identyfikację pracownika najpierw z jego zadaniami, potem z działem, potem,
    potem z firmą i powolutku wrócimy znów do modelu gdzie 15-20 lat w jednej
    firmie będzie normą bo tak się będzie opłacać. Będzie wysługa lat,
    przyrastające uprawnienia socjalne i inne tego typu historie. Jestem gotów
    się o to zakładać.
    --
    Jackare