eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzechowywanie list obecności pracownikówRe: Przechowywanie list obecności pracowników
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "LudziePracy.pl" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przechowywanie list obecności pracowników
    Date: Wed, 10 Jan 2007 22:57:15 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <eo3nfr$duv$1@news.onet.pl>
    References: <eo3iil$knv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline12566.toya.net.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1168466235 14303 85.89.170.27 (10 Jan 2007 21:57:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Jan 2007 21:57:15 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    X-Sender: Om4hRCFVrGGgqbOiHJYrDJQro8MpsjVr
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:199843
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "bit" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:eo3iil$knv$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czy wie ktoś może jaki jest obowiązkowy okres przechowywania list obeności
    > pracowników, które codziennie podpisują? Dzięki za odpowiedź.

    Należy je przechowywać przez 50 lat.

    Ale co ciekawsze, należy spełnić liczne warunki sposobu przechowywania,
    niejednokrotnie nieprzestrzegane.

    Od 9 marca 2005 r. obowiązuje rozporządzenie ministra kultury z dnia 15
    lutego 2005 r., dotyczące przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej
    pracodawców (Dz.U. z 2005 r. nr 32, poz. 284). Zawarto w nim szczegółowe
    wskazówki związane z przechowywaniem rzeczonej dokumentacji - pisze "Gazeta
    Prawna".

    Par. 3 rzeczonego rozporządzenia stanowi, że:
    pomieszczenie do przechowywania dokumentacji nie może być zawilgocone i
    znajdować się w piwnicy lub na strychu,
    musi ono być wyposażone w ognioodporne drzwi, instalację alarmową i
    zabezpieczone przed włamaniem,
    nie mogą się w nim znajdować przedmioty niezwiązane z przechowywaniem oraz
    farby i lakiery zawierające formaldehyd, ksylen lub toluen.

    Należy także codziennie badać wilgotność i temperaturę pomieszczenia oraz
    rejestrować wyniki kontroli. Dokumentacja musi być ponadto chroniona przed
    kurzem, pleśnią, owadami i gryzoniami.

    Światło stosowane w miejscu przechowywania dokumentacji musi mieć obniżoną
    emisję promieniowania UV, zaś jego natężenie nie może przekraczać 200
    luksów. Należy również zadbać o wyeliminowanie światła słonecznego (zasłony,
    żaluzje, etc.).


    ===================
    Pzdr.
    SebJak
    ----
    Znajdź w końcu dobrą pracę!
    www.ludziepracy.pl
    ====================


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1